Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Blixtval
- Trådstartare RobbanJ
- Start datum
apersson850
Aktiv medlem
Jag provade min 580 EX II på en 1000D, som en av dotterns kompisar hade här. Jag tyckte den kameran är i minsta laget för att vara vettig att hantera med en rejäl blixt på toppen, men en rimlig kompromiss kan kanske vara den något mindre 430 EX II.
580 EX II gör sig bra på min 40D, däremot.
580 EX II gör sig bra på min 40D, däremot.
bengt-re
Aktiv medlem
Kan bara bekräfta att 580 EX II är för stor för att fungera smidigt på xxxD husen. Oki, det GÅR, men inte smidigt och inte praktiskt direkt samt att man blir orolig för hållfasteheten i plasten...
Större hus eller mindre blixt. Speedlite 270EX skulle jag tro att fungerar väl på xxxD hus, men har inte provat så det är bara en gissning.
Större hus eller mindre blixt. Speedlite 270EX skulle jag tro att fungerar väl på xxxD hus, men har inte provat så det är bara en gissning.
Marek Pola
Aktiv medlem
Men på fest bilder så kan du använda den inbygda blixten säkert med tillfredställande resultat.Ta med lite längre slutartid och kompensera ner blixten lite så tror jag att det kan bli bra.
Det blir så mycket bättre resultat med en separat blixt som man kan skicka upp i taket eller någon annan bra yta, man undviker skuggorna vid sidan om det man fotograferar. Det vet jag av egen erfarenhet. Dessutom blir ljusflödet bättre på bakgrunden. Undvik den inbyggda blixten alltså om det är möjligt - eller gå upp i ISO och kör helt utan blixt.