Annons

Butiker med film i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

monotux

Aktiv medlem
Är det någon som har koll på vart man kan tänkas kunna köpa svartvit film (helst t-max) över disk i Stockholm numera?
Tänkte besöka huvudstaden till helgen, nämligen. Jag upptäckte det här med fotografi efter att jag flyttat från stan, och har därmed ingen som helst koll på vilka butiker som finns :-(

Det finns en liten trevlig fotoaffär på Västerlånggatan i Gamla Stan som har en del, köpte själv 120-film där. De får väl många turister från alla delar av världen som kunder, därav sortimentet. Maila mig om du behöver exakt position, kommer inte ihåg vad den heter.

På Södermalm: Fotokungen på Kocksgatan (de har åtminstone T-max), Aspkranz foto (rätt stort utbud för en svenssonaffär) och Svenska bilder (gott om svartvitt), båda på Hornsgatan.

Det finns en liten trevlig fotoaffär på Västerlånggatan i Gamla Stan som har en del, köpte själv 120-film där. De får väl många turister från alla delar av världen som kunder, därav sortimentet. Maila mig om du behöver exakt position, kommer inte ihåg vad den heter.

Västerlånggatans foto. Holly foto på Söder och LP-foto bör också ha film. De flesta fotobutiker borde fortfarande ha åtminstone lite film till salu.

Holly-foto har definitivt film. Dessutom framkallar de dia och har en otrolig massa gammal utrustning i skyltfönstret.

ANNONS
Götaplatsens Foto