Anders Östberg
Guest
Har ni något tips på bra butik i Stockholm om man vill bygga sig en i7-baserad foto/videoredigerings-PC och plocka ihop själv?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack för tipsen. Jag håller som bäst på att jämföra några färdiga datorer med att bygga själv, kanske inte helt solklart att det är värt jobbet. Vi får se vad det blir.
1) Både Webhallen och Dustin Home har ett Asus P6T X58-mobo i sina uppgraderingspaket, är det "the shit" eller skall man leta efter något annat mobo/chipset till en i7? (
2) Mitt grafikkort (8800GTS 320MB) står inte med på listan över Adobes testade kort. Listan är inte heller uppdaterad sedan 2009-07-27, vad skall man titta efter på dagens grafikkort för att få ett kort som stöds av CS4? (Det verkar dock som om mitt grafikkort stöder OpenGL i Photoshop, jag kan rotera bilder helt fritt)
1. P6T X58 är till processorer med socket 1366. i7 finns ju både som socket 1366 och 1156. Ska du ha 1156 så är P7P55D ett bra val.
Hur är den medföljande fläkten till i7 920? Originalfläkten till min E4300 lät vansinnigt mycket så den bytte jag ut mot en Scythe-kylare ganska snart. Behöver man byta även på 920?
Har ni något tips på bra butik i Stockholm om man vill bygga sig en i7-baserad foto/videoredigerings-PC och plocka ihop själv?
Ser
Ser
Ser fint ut det där. Windows 7 är väl 64:bitars hoppas jag ?
Vid en snabb anblick kan det se okej ut, men det är budgetmoderkort, budgetminnen, budgetnätagg.
Bra grafikkort dock - både tillverkare och modell.