Annons

Fler tävlingar?

Produkter
(logga in för att koppla)

mickestahl

Ny medlem
Hej, skulle man inte kunna ha fler tävlingar? Det är väldigt kul att se hur många tolkar uppgifter på olika sätt.

Det är nu den 29e Januari och senaste tävlingen var JULKORT... är ny här på sidan och vore kul att vara med på någon uppgift.

Håller med. Det skulle också vara kul om hemläxorna som var på gång till ifjol somras (före jag blev medlem) kunde få en fortsättning. Eller kanske en nystart för de av oss som inte var med förra gången det begav sig, men det borde väl inte vara helt omöjligt att hitta på lite nya teman heller.

Alla som har förslag på teman kan ju gärna dela med sig av dom här. Förhoppningsvis kikar redaktionen förbi här ibland och snappar upp tips.

Några förslag:

- Bästa bild på uppträdande (skulle va kul eftersom jag sysslar med på konsertfoto)
- Less is more
- Bryt mot nån välkänd regel
- Udda bildformat
- Känslor
- Vardag
- Starka eller dämpade färger
- Arrangerade bilder
- Använd interna blixten
- Liv och rörelse
- Bra partybilder

Med det som tema så utesluts alla som har en systemare utan blixt. Det kan väl ändå inte vara intentionen med en bildtävling på Fotosidan...!

För övrigt många roliga teman.

Det tänkte inte jag på...

Men för att försvara idén lite, så finns det också många med hybrider och kompakter med endast inbyggd blixt och ingen blixtsko. Jag föredrar också min SB-600, men jag tänkte att det kunde vara en bra utmaning att faktiskt få till nåt snyggt (eller ful-snyggt) med den interna pang-på blixten. Man får tänka till lite mer, och förhoppningsvis stimulera kreativiteten lite. Det var tanken jag hade bakom idén. :) Vill man vara med men inte har nån intern blixt kunde man ju köra rakt på med en extern blixt istället...

F.ö. så föredrar jag självklart min SB-600. :p

Bästa kommentaren

Jag föreslår en tävling om bästa kommentaren/motiveringen. Alla får ladda upp bilder som vanligt till en tävling, men man röstar om vem som skrivit den bästa kommentaren, alternativt bästa motiveringen till att just den bilden ska vinna.
Pris delas ut både till den som röstats fram som bästa kommentar och den bild som kommenterats.

ANNONS
Götaplatsens Foto