sarnor
Avslutat medlemskap
Nu laddade jag upp några panoramas - panoramor? - på min sida, se länk:
http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=280826
Panoraman borde det bli. Ser jättebra ut, även om bilderna är för små för en kritisk granskning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu laddade jag upp några panoramas - panoramor? - på min sida, se länk:
http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=280826
Som Leica M9 menar du?
Olle
Har ju läst att af skall funka med några objektiv. Och inte med andra..Medans det står att af inte funkar under reklamen med liten text.. Rörigare än detta är svårt att finna...Använd ditt existerande -objektiv
NEX-5/NEX-3 är kompatibla med de flesta av dina DSLR-objektiv*. Så nu kan du njuta av att kunna ha oändliga möjligheter i alla slags fotosituationer, utan att storleken och vikten av en DSLR hindrar dig.
Jag fick nyss ett mail från Sonys reklamavdelning.. Och där står det som så här..
Har ju läst att af skall funka med några objektiv. Och inte med andra..Medans det står att af inte funkar under reklamen med liten text.. Rörigare än detta är svårt att finna...
Vad fasen är det som gäller nu..? Funkar A-mount? . Ja det gör det tydligen.. Men funkar AF? Eller funkar AF med bara några objektiv? Och i sådana fall vilka??
Säkerligen står svaren någonstans. Men leta fram dom bland alla olika jag läst känns ogörligt..
Så är det någon som VET vad som gäller här?
Objektiv med A-fattning kan monteras med Sonys adapter.Vad fasen är det som gäller nu..? Funkar A-mount? . Ja det gör det tydligen.. Men funkar AF? Eller funkar AF med bara några objektiv? Och i sådana fall vilka??
Säkerligen står svaren någonstans. Men leta fram dom bland alla olika jag läst känns ogörligt..
Så är det någon som VET vad som gäller här?
Och nu har de sågat själva konceptet: http://www.dpreview.com/reviews/SonyNex5Nex3/ (I alla fall denna generation...)
Jo det var nog Sonys syfte. Problemet kanske är att de som recenserar *inte* är P&S-folk. Svårt att få bra recensioner då... Jag tror att Sony av just detta skäl borde ha börjat uppifrån, med en "NEX-9" som skulle fått alla recensenter på knäna, sen skulle de ha levererat 5an och 3an.Dom är väl byggda för P&S folk främst väl.. Eller har jag fattat helt fel ?..
Dpreview har ju kommenterat det där och menar att NEXen har problem både som entusiastkamera och P&S (autolägena stänger av hög-ISO-läge, överexponerar etc.).Dom är väl byggda för P&S folk främst väl.. Eller har jag fattat helt fel ?..
Dom är väl byggda för P&S folk främst väl.. Eller har jag fattat helt fel ?..
Jo det var nog Sonys syfte. Problemet kanske är att de som recenserar *inte* är P&S-folk. Svårt att få bra recensioner då... Jag tror att Sony av just detta skäl borde ha börjat uppifrån, med en "NEX-9" som skulle fått alla recensenter på knäna, sen skulle de ha levererat 5an och 3an.
Just "firm ware grejer" är där jag har min största kritik mot Sony.. Dom bygger in totalt onödiga begränsningar i tex min A550 . Autoisot har för få steg,, samt ej möjligt att justera brusreduseringen mer noga med fler val..
Och detta verkar vara en sak som även NEX kamerorna får en slev utav ..
Och detta fjolliga begränsande i firm ware utföranden är en sak jag inte kan fatta att dom gör.. Nu kanske Sony inte är ensamma om sådant. Men ändå.. Varför i helskotta begränsa en kameras firm ware då varenda användare som fotat en stund bara blir irriterad över sådant fjanteri..
Det är inte ok att ett märke som vill slå på en dominerad marknad att agerra såsom om dom var nr 1 alt 2 på marknaden. Utan man bör i det läget vara i alla fall noga med att inte bygga in onödige firm ware hinder i användandet.
Så då Sony får kritik i sådana frågor får dom skylla sig själva.. Är man i lägre hirrakin stående samt korkad så får man också inse man får stryk.. Enbart dom i hirarkin överst har i världen "rätten" att vara urkorkade och ändå bli "förlåtna" .. Gäller för människor likväl som för kameror.. Samt överallt annars också i världen.
Sådant ingår i grundkurs för en marknads/teknikavdelning då nya saker tas fram att ha i åtanke..
Visst verkar Sony A55 var en intressant kamera, men den ska ju komma först i september. Hur har MM lyckats hitta en Sony A55?... och gissa vilken kamera jag inte kunde hålla fingrarna ifrån? Sony A55........................!
Visst verkar Sony A55 var en intressant kamera, men den ska ju komma först i september. Hur har MM lyckats hitta en Sony A55?