Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

ladda ner photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

stökigt

Ny medlem
Har nyligen köpt en ny dator, och behöver photoshop då jag slarvat bort min skiva till photoshop.

Undrar jag om det finns någon bra sida att ladda ner photoshop (helst gratis) Har en compaq dator,

Tack för svar.
// Mathilda

Har nyligen köpt en ny dator, och behöver photoshop då jag slarvat bort min skiva till photoshop.

Undrar jag om det finns någon bra sida att ladda ner photoshop (helst gratis) Har en compaq dator,

Tack för svar.
// Mathilda

Som ägare Photoshop kan du beställa nya skivor från Adobe. Är det illegala piratkopior du är ute efter kanske inte det här är rätt ställa att börja söka på.

Det går väl utmärkt att ladda ner hos adobe själva? Om det är en laglig version du tänker dig så skriver du in licensnumret under installationen eller vid programstart. Är det en olaglig version du tänker dig så borde du nog inte fråga om det i forumet. Det startar direkt en moralisk diskussion som förvisso behövs men kanske inte var det du tänkte dig?

Mvh
Jerka

Som ägare Photoshop kan du beställa nya skivor från Adobe. Är det illegala piratkopior du är ute efter kanske inte det här är rätt ställa att börja söka på.

Detta är inte min uppfattning. Min PS3 skiva fick en spricka. Adobe vägrade byta ut den utan hänvisade till Dustin där jag köpt den. Men jag upptäckte att min andra dator kunde läsa och kopiera skivan så det löste sig. Men Adobe är jag besviken på.

Det går väl utmärkt att ladda ner hos adobe själva? Om det är en laglig version du tänker dig så skriver du in licensnumret under installationen eller vid programstart. Är det en olaglig version du tänker dig så borde du nog inte fråga om det i forumet. Det startar direkt en moralisk diskussion som förvisso behövs men kanske inte var det du tänkte dig?

Mvh
Jerka

ja okej! jag vet ingenting riktigt har aldrig laddat ner innan, fick det gamla photoshopet av en bekant.
Men då ska jag titta in Adobes hemsida. Vill helst inte ha någon demo version. Men en enkel version nöjer jag mig glatt med.
Någon större diskussion hade jag nog inte tänkt mig.

Mvh
Mathilda

Ja men inte så konstigt. Adobe är inte ett företag man ens överväger att göra affärer med - lämna de onda och hitta andra lösningar. Se det som ett bra tillfälle att släppa allt samröre med Adobe!

Ja men inte så konstigt. Adobe är inte ett företag man ens överväger att göra affärer med - lämna de onda och hitta andra lösningar. Se det som ett bra tillfälle att släppa allt samröre med Adobe!

Det där får du gärna förklara, på vilket sätt är Adobe "ondare" än andra mjukvaruföretag?

Jag erbjuder dig att finna svaret själv - för du lär inte vilja tro mina ord. Tillbringa lite tid och undersök Adobe och se vad du kommer fram till. Min slutsats är att Adobe har blod på sina händer. men som sagt - skapa dig en egen bild.

Detta är inte min uppfattning. Min PS3 skiva fick en spricka. Adobe vägrade byta ut den utan hänvisade till Dustin där jag köpt den. Men jag upptäckte att min andra dator kunde läsa och kopiera skivan så det löste sig. Men Adobe är jag besviken på.

Det är väl det normala, egentligen. Du ska gå väl gå via försäljaren, lite puckat av Adobe att vägra dock. Det förstör ju bara kundrelationen.

Är det inte så att en Demo-version kan köras som fullvärdig om man bara kan lägga in ett giltigt licensnummer?

(Har själv köpt min PS direkt från Adobe så jag har ju mina garantiärenden direkt hos Adobe.)

Nu kanske jag sparkar in öppna dörrar, men.. jo, ganska självklart att Adobe inte kan ansvara för en CD-skivas hållbarhet. Det får man ta med säljaren. Så funkar det i de flesta fall med andra mjukvaror (och andra produkter för den delen) man köper via en återförsäljare.

Vad Adobe m.fl. dock gjort möjligt är att man inte behöver någon skiva, utan kan ladda ner allt via nätet. Och det går även att beställa på skiva om man nu vill det.
Så länge du har licensen och det serienummer som tillhör så brukar det inte vara några problem.
Har man registrerat sig för många gånger så behöver man kontakta, i detta fallet, Adobe support för att fixa det. Precis som med många andra mjukvaror.

Vissa undantag kan finnas givetvis, och en av dem är ju om man har en (väldigt) gammal version, som inte finns att ladda ner motsv. Då kan det bli problem. Om man på något sätt har ett bevis för att man köpt en licens så kan det i vissa fall gå att ordna, men här tror jag dock det varierar stort mellan olika leverantörer och tillverkare.
Så att ha fått en licens av en kompis utan att kanske få ägarbevis/licensnummer motsv. kan bli svårt att fixa.
Även om man kanske har licenserna på det gröna så pga. gammal version så kan det bli svårt att få tag på själva mjukvaran. Tillverkare slutar ge support på versioner allt eftersom och ju äldre de blir.

ja okej! jag vet ingenting riktigt har aldrig laddat ner innan, fick det gamla photoshopet av en bekant.
Men då ska jag titta in Adobes hemsida. Vill helst inte ha någon demo version. Men en enkel version nöjer jag mig glatt med.
Någon större diskussion hade jag nog inte tänkt mig.

Mvh
Mathilda

Här kan du tanka hem två program helt gratis som kommer lösa 98% av det du vill.

http://www.gimp.org (Själva programmet, kan du PS kommer du på ett par dagar även kunna GIMP)
http://ufraw.sourceforge.net/ (RAW-konverterare om du behöver det)

Gratis är i detta fallet väldigt gott.

Adobe har av någon anledning anställt detta klotets slarvigaste programmerare så deras program brukar sällan göra att din dator mår bra. Gäller tyvärr både OS/X och WIndows -versionerna av deras program.

/Karl

Här kan du tanka hem två program helt gratis som kommer lösa 98% av det du vill.

http://www.gimp.org (Själva programmet, kan du PS kommer du på ett par dagar även kunna GIMP)
http://ufraw.sourceforge.net/ (RAW-konverterare om du behöver det)

Gratis är i detta fallet väldigt gott.

Adobe har av någon anledning anställt detta klotets slarvigaste programmerare så deras program brukar sällan göra att din dator mår bra. Gäller tyvärr både OS/X och WIndows -versionerna av deras program.

/Karl

Tack så mycket, men allt löste sig till slut då jag hittade skivan efter lite letande!
Men tack så mycket för besväret.
Bra att veta i vilket fall som.
Mvh
Mathilda

ANNONS
Götaplatsens Foto