Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D7000 2 gröna prickar...

Produkter
(logga in för att koppla)

Thaicopy

Aktiv medlem
Jag undrar vad dom 2 gröna prickarna (en på ovansidan och en på bakstycket vid qual knappen) har för funktion?
Sitter och pillar nu på mitt nyförvärv ,men har inte tillgång till min manual?

Håller du inne båda två i några sekunder nollställs vissa inställningar, ISO ställs på 100, exponeringsläge på P och exponeringskompensationen på 0 för att nämna en del.

Det är för att man ska kunna göra en snabb återställning så man inte glömmer några konstiga inställningar man använt någon annan gång och börjar fota på max ISO och manuell exponering i fel situation utan att märka det.

Manualen fins på internet, testa att googla.

Håller du inne båda två i några sekunder nollställs vissa inställningar, ISO ställs på 100, exponeringsläge på P och exponeringskompensationen på 0 för att nämna en del.

Det är för att man ska kunna göra en snabb återställning så man inte glömmer några konstiga inställningar man använt någon annan gång och börjar fota på max ISO och manuell exponering i fel situation utan att märka det.

Manualen fins på internet, testa att googla.

Går det att få tillbaka dom gamla inställningarna,eller får man göra det manuellt?

Man kan inte få tillbaka de gamla inställningarna, men det är inte en total återställning som utförs utan bara av grejer man når med knappar på kamerahuset i stort sett.

Fotograferingsmenyn och skiftnyckelmenyn påverkas inte alls till exempel.

Man kan inte få tillbaka de gamla inställningarna, men det är inte en total återställning som utförs utan bara av grejer man når med knappar på kamerahuset i stort sett.

Fotograferingsmenyn och skiftnyckelmenyn påverkas inte alls till exempel.

Ok tack då vet jag! Naturligtvis har jag tryckt på dom 2 samtidigt...

ANNONS
Götaplatsens Foto