Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

5bps/8bps med batterigrepp?

Produkter
(logga in för att koppla)

tkakito

Avslutat medlemskap
har en Nikon D700 med batterigrepp (Nikons egna) på och då ska den väl klara 8bps med snapp bildserietagning?
Min klarar bara 5 bilder per sekund..

Någon som har en aning om varför?

Antingen 8 AA-batterier=tungt eller EN-EL4=dyrt då du måste ha rätt laddare till. Kör själv EN-EL4 som ger snabb serietagning men framför allt tar det "aldrig" slut. /Frode

Antingen 8 AA-batterier=tungt eller EN-EL4=dyrt då du måste ha rätt laddare till. Kör själv EN-EL4 som ger snabb serietagning men framför allt tar det "aldrig" slut. /Frode

Ett vanligt kamerabatteri funkar inte alls för det då med andra ord?

En fråga till, finns ju snabb och långsam serietagning i kamerainställningarna, men de ger ingen skillnad, är det då jag ska ha specialbatteri för att se skillnad?

Ett vanligt kamerabatteri funkar inte alls för det då med andra ord?

En fråga till, finns ju snabb och långsam serietagning i kamerainställningarna, men de ger ingen skillnad, är det då jag ska ha specialbatteri för att se skillnad?

Nej. Ett vanligt kamerabatteri fungerar inte.

Du kan i menyerna ställa hur snabbt "CL" skall vara. Men CH är alltid "Högsta möjliga fart".

ANNONS
Götaplatsens Foto