Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Pentax k7 eller k5
- Trådstartare Signe1
- Start datum
Fredrik183
Aktiv medlem
Om vi tittar på K5 och K30?
Vet ni om det är något annat på väg ut som man hellre ska vänta på?
Vad jag vet så tror man att det kommer något till hösten som ersättare för K-5. Kanske
När det gäller K-5 och K-30 så visar de testbilder jag sett att K-30 presterar ännu något bättre än K-5 i svagt ljus/på höga ISO. Men K-5 har ju andra förtjänster som kamera som K-30 inte har. Det beror helt enkelt på vad du värderar. Mellan K-7 och K-5 tycker jag inte att det egentligen finns något val för att spara en tusenlapp, K-5 är så pass mycket bättre i mina ögon.
PFH
Avslutat medlemskap
Undrar då, vad har k5 för förtjänster som inte k30 har? Nu när det står mellan k5 och k30 istället.
http://snapsort.com/compare/Pentax-K-30-vs-Pentax_K-5
Gimbal
Aktiv medlem
Undrar då, vad har k5 för förtjänster som inte k30 har? Nu när det står mellan k5 och k30 istället.
Några förtjänster har den allt,
såsom hus i magnesium vs polycarbonat-eller-nåt (vissa kan iofs tycka att plast är bättre).
Den har en top-display, (vilket jag tycker är kanon, andra säger sig aldrig titta på den).
Några fler knappar, alltid bra med knappar.
Den är snyggare, (k30 har mer drag av japanska tecknade stridsrobotar, hoppas inte den trenden håller i sig, ok det är kanske en smaksak).
Större batteri, mer kraft -> fler bilder.
Fast k30 har kanske några fler filmformat att välja på, K5'ans filmer tar enorm plats...
Signe1
Medlem
Några förtjänster har den allt,
såsom hus i magnesium vs polycarbonat-eller-nåt (vissa kan iofs tycka att plast är bättre).
Den har en top-display, (vilket jag tycker är kanon, andra säger sig aldrig titta på den).
Några fler knappar, alltid bra med knappar.
Den är snyggare, (k30 har mer drag av japanska tecknade stridsrobotar, hoppas inte den trenden håller i sig, ok det är kanske en smaksak).
Större batteri, mer kraft -> fler bilder.
Fast k30 har kanske några fler filmformat att välja på, K5'ans filmer tar enorm plats...
Tackar för konstruktivt! Snyggare håller jag med om och top-displayen (jag tittar på den) också. Min största anledning att köpa ny är, snabbhet och bättre bilder vid sämre ljusförhållanden. Sedan är allt relativt, allt bättre än istDl är ju bättre för mig
VisualD
Aktiv medlem
Jag tror inte skillnaden är så stor när det gäller ISO och enligt förhandsrapporterna på Pentaxforum är autofokusen (den fasdetekterande) inte snabbare men exaktare. http://www.pentaxforums.com/forums/...-k-30-auto-focus-tested-pentaxforums-com.htmlTackar för konstruktivt! Snyggare håller jag med om och top-displayen (jag tittar på den) också. Min största anledning att köpa ny är, snabbhet och bättre bilder vid sämre ljusförhållanden. Sedan är allt relativt, allt bättre än istDl är ju bättre för migFilm är ju "bara nåt man får på köpet"