Tony johansson
Aktiv medlem
Jag som står i valet och kvalet mellan en D800 och en 5D Mk III
Hoppades på lite "hjälp"
Satsa på Nikon.
(Och sedan var snöbollen i rullning.)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag som står i valet och kvalet mellan en D800 och en 5D Mk III
Hoppades på lite "hjälp"
Satsa på Nikon.
(Och sedan var snöbollen i rullning.)
Har faktiskt ingen aning vilken jag skall välja. Jag gillar normalt Nikon, men Mk III är snabbare och funkar bättre med Eye-Fi.
Har tagit några testbilder med en D800 jag blev imponerad. Men tycker att den är lite långsam, blir den snabbare med batterigrepp, så var det med min gamla D90.
Har haft en D300s som jag var riktigt nöjd med, men har sista året haft en 7D som jag gillar, men nu vill jag byta till FX. 5D Mk III funkar riktigt bra med Eye-Fi, det verkar inte D800 göra, känns lite 2006 att inte ha Wi-Fi tycker jag ;-)
Har tagit några testbilder med en D800 jag blev imponerad. Men tycker att den är lite långsam, blir den snabbare med batterigrepp, så var det med min gamla D90.
Har haft en D300s som jag var riktigt nöjd med, men har sista året haft en 7D som jag gillar, men nu vill jag byta till FX. 5D Mk III funkar riktigt bra med Eye-Fi, det verkar inte D800 göra, känns lite 2006 att inte ha Wi-Fi tycker jag ;-)
D800an blir inte snabbare med grepp, o det blev inte D90n heller. D300s blev det däremot. Men ta o satsa på en D600 kanske, är väl nästan lika snabb som 5d3, men har några snäpp bättre bildkvalle.
Har för mig att jag läst att den blir snabbare med batteripack ? Kan jag ha tagit så fel ?
Jo den blir snabbare, men tyvärr bara i dx-läge. :\
Någon som har erfarenhet av D800? Är den tillräckligt snabb? Vad jag menar är hellre 4-5 skarpa bilder på kort tid, inte som min 7D som skjuter 1 snabb bild och 7 suddiga på 1 sekund...
Min D300s var ganska snabb, men gav bort den den när jag köpte min 7D.
OT: Tror ni att det kommer någon ny snabb DX från Nikon i proffs/semi-proffs segmentet? Det skulle vara ett bra komplement till en D800 som jag (tyvärr) misstänker är en aning långsam...
Nä, jag skojar bara !!!
=)))
Glömde...
Är det någon som använt D800 tillsammans med Eye-Fi? Den har ju SD plats, men enligt Eye-Fi egen site så fungerar det inte. Jag såg däremot en YouTube video där det fungerade.
Jag känner mig en smula förvirrad...
man kan ha denna tråd som en offeranod, så kanske man kan hålla andra trådar rena![]()
Och jag som såg fram emot o läsa alla löjliga anledningar
Här kommer min löjliga anledning till Nikon-valet:
Ville kunna köra mina objektiv på mina analoga kameror samt att Nikon hade många bra begagnade objektiv för en billig peng som gick o köra på min D90a och som jag kan köra vidare på den dagen jag bytar till FF. Samma fattning sen 1800-talet typ...haha. Sen att meny-systemet verkade mer logiskt och sensorn bättre förstås
haha
Ok, en stenåldersmänniska ställer frågan;
Vad f-n är eye-fi ?
Ok, en stenåldersmänniska ställer frågan;
Vad f-n är eye-fi ?