mraros69
Medlem
Hej jag har precis köpt ett Sigma 300 f2.8 som jag tänkt använda på min Canon 7d. Jag har tänkt foto fåglar mm och funderar på ett vettigt stativ samt något huvud som fungera smidigt till att fota flygade fågel: Jag har läst att en del fågelfotografer använder Manfrotto 501 videohuvud men det finns inte längre. Jag har hört att en del förespråkar kullhuvud samt Gimbal eftersom jag är relativt ny så är det en djungel. Jag undrar i fall ni skulle kunna hjälpa mig lite med era kunskaper och erfarenheter. Jag har förståt att jag inte har råd med det ultimata men har titta på en del utrustning. Idag har jag ett stativ Velbon ultra rexi l med kullhuvud Digipod BH-55 samt ett gammalt videostativ Hama Omega Pro. De jag har titta på är följande.
Stativ:Benro A3570T
Videohuvud: Benro S4 samt Manfrotto 701HDV
Kullhuvud: Benro B1 samt Benro B00
Paket: Triopo GT-3230X8C kolfiber stativ med kulled B-2 samt Manfrotto 055 XPRO B CyberPhoto Edition, Specialpaket med kulled 498RC2 och stativväska
Stativ:Benro A3570T
Videohuvud: Benro S4 samt Manfrotto 701HDV
Kullhuvud: Benro B1 samt Benro B00
Paket: Triopo GT-3230X8C kolfiber stativ med kulled B-2 samt Manfrotto 055 XPRO B CyberPhoto Edition, Specialpaket med kulled 498RC2 och stativväska
Senast ändrad: