** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Filmade snöstormen i sthlm

Produkter
(logga in för att koppla)
Bra inledning, men sen känns det som att jag kräktes lite med ögonen.

Hej Martin Olsson,
Jag vill börja med att tacka för att du tog dig tid att titta på min korta film.

TACK!

Det var dock mycket tråkigt att höra att du spydde ur ögonen. Det måste vara en hemsk upplevelse.
Tråkigt att veta att det var mitt fel.

Jag hoppas i alla fall att det går över.

God Jul!
 
Kul att se, stundrals. För snabba klipp för mig, då jag inte hinner registrera hela scenen innan nästa klipp kommer ( på för många ställen )
 
Jag tycker det var bra. Jag håller dock med föregående talare om att det kunde varit lite längre scener.

Jag filmade lite jag med, men kom inte lika långt som du. Bra jobbat!


//Fredrik
Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Roligt att du filmade detta fenomen som slog Stockholm. Avslutningen med den totalt insnöade bilen är ju underbar med ägaren som hopplöst försöker få fram sin bil.

Kan hålla med om lite snabba klipp, hade blivit mycket bättre om scenerna hade varat lite längre. Hade nog blivit ett lite lugnare och behagligare tempo. Men å andra sidan kan det symbolisera Stockholmarnas stressade liv...

En kul film. Jag gillar timelapse och den scenen gillade jag mest.
Har själv provat att göra två stycken men det var innan snön.

https://vimeo.com/53886262
https://vimeo.com/53965530
 
Den lämnar mig med rätt blandade känslor. Jag upplevde ingen snöstorm i onsdags, och jag var ute och gick .ite grann, eftersom bussar och tåg ställdes in. Fortfarande ingen snöstorm, och filmen visar det ganska tydligt, inte sjutton är det en massa snö, och inte storm heller. Värre har jag ju varit med om utan inställda bussar.

Jag tror som andra att den hade vunnit på längre klipp, och det är faktiskt en dokumentär, som visar att det faktiskt inte handlade om någon snöstorm. Kan vara bra att ta fram nästa gång tidningsrubrikerna skriker om snöstorm, blixthalka och allt vad de kan hitta på.

Och vi har faktiskt någon gång haft snöstorm, och det är något helt annat, då är det storm.
 
Jag gillar den! Föredrar snabba klipp i detta fall, istället för att filmen blir för lång och ointressant. Händer det någonting hela tiden så får man aldrig chansen att stänga av (eller spola i) filmen som jag ofta gör. Med de snabba klippen håller du iallafall mig road hela tiden.

Förstår inte hur denna film skulle kunna framkalla någon form av vomerande...

Några saker som personligen jag skulle ändra är att vissa klipp känns lite för underexponerade.
 
Roligt att du filmade detta fenomen som slog Stockholm. Avslutningen med den totalt insnöade bilen är ju underbar med ägaren som hopplöst försöker få fram sin bil.

Kan hålla med om lite snabba klipp, hade blivit mycket bättre om scenerna hade varat lite längre. Hade nog blivit ett lite lugnare och behagligare tempo. Men å andra sidan kan det symbolisera Stockholmarnas stressade liv...

En kul film. Jag gillar timelapse och den scenen gillade jag mest.
Har själv provat att göra två stycken men det var innan snön.

https://vimeo.com/53886262
https://vimeo.com/53965530

Samma film på båda länkarna? jag gillar! Hade dock skalat upp bilderna så att de svarta kanterna försvunnit. Men NICE!
 
Jag gillar den! Föredrar snabba klipp i detta fall, istället för att filmen blir för lång och ointressant. Händer det någonting hela tiden så får man aldrig chansen att stänga av (eller spola i) filmen som jag ofta gör. Med de snabba klippen håller du iallafall mig road hela tiden.

Förstår inte hur denna film skulle kunna framkalla någon form av vomerande...

Några saker som personligen jag skulle ändra är att vissa klipp känns lite för underexponerade.

Tack! Kul att någon tycker om klippningen.
 
Kul Oskar !! =)

Det är alltid roligt att filma. Som gammal sändning producent som man är vill jag ge dig ett lite tips. Ha inte för bråttom. Låt kameran stå still lite extra länge. Så man hinner stabilisera sig lite med ögonen.
 
Kul Oskar !! =)

Det är alltid roligt att filma. Som gammal sändning producent som man är vill jag ge dig ett lite tips. Ha inte för bråttom. Låt kameran stå still lite extra länge. Så man hinner stabilisera sig lite med ögonen.

Jag inser att flera verkar ha problem med det och jag förstår vad ni menar. Jag tycker dock det handlar mycket om vad man själv gillar och vilken typ av video man försöker göra.
Jag ska dock ge mig på något lite lugnare nästa gång.

Tack!
 
Snygg film.

Lite på ämnet. En D7000 har enligt manualen Working temp mellan 0 - 40c. Wind chill den dagen borde varit neråt -15. Hur hanterar man det? Inget att bry sig om?
 
Snygg film.

Lite på ämnet. En D7000 har enligt manualen Working temp mellan 0 - 40c. Wind chill den dagen borde varit neråt -15. Hur hanterar man det? Inget att bry sig om?

Ett tips är att låta kameran ligga kvar i väskan när du kommer in så den får värmas upp sakta men säkert i väskan. Tar du upp den direkt så kan du få kondens i kameran och objektiven.
Jag låter mina ligga kvar i väskan, det är det enda jag gör men då har jag D200 och D300s.

Såhär står det på Prisjakt:
Allvädersskydd - Ja (Nikon D7000 har vissa tätade delar, dock ej allväderskydd som t ex D300s eller Pentax K-7 / K-5)
 
Ett tips är att låta kameran ligga kvar i väskan när du kommer in så den får värmas upp sakta men säkert i väskan. Tar du upp den direkt så kan du få kondens i kameran och objektiven.
Jag låter mina ligga kvar i väskan, det är det enda jag gör men då har jag D200 och D300s.

Såhär står det på Prisjakt:
Allvädersskydd - Ja (Nikon D7000 har vissa tätade delar, dock ej allväderskydd som t ex D300s eller Pentax K-7 / K-5)

Oki. Att ta ut en kamera som inte har allvädersskydd i -15 är inte att rekommendera mao!?
 
ANNONS