Annons

Lightroom 5 ute nu

Produkter
(logga in för att koppla)

Johnny.H.

Aktiv medlem
Nu menar du väl 79 USD.
Bagis har väl ändå inte blivit en internationell valuta på Söder.

Om du nu skall betala i bagis lär du väl snarare få räkna med bortåt 550-600 SEK.
Okej det står: SEK 79,00 och nedanför det inkl. moms Att det säkerligen är en felskrivning är jag medveten om, orkade bara inte markera ironin med en smiley ;)
 

l1nd3c0n

Aktiv medlem
Adobes prissättning

Ja Creative Cloud ställer till det för Adobes hemsidesnickrare ;)

Tog skärmdumpar från länken som tipsades ovan och på min dator visades då att uppgradering skulle kosta från 79 svenska kronor, inte USD!

men när man valde att köpa den så ökade priset till 664 svenska kronor, vilket väl motsvarar att det första priset egentligen skulle varit 79 USD :(
 

Bilagor

Leaflet

Aktiv medlem
För många är väl alternativet att uppgradera från fyran det mest aktuella. 664 spänn är ju vad man får betala för några skapliga minneskort eller ett sunkigt polfilter. För min del inget att tveka på....
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Jag länkas till den amerikanska sidan eftersom jag sedan länge haft ett konto där.
Där står det 79,75 för students and education.
Så tydligen har också Adobe lite problem med våra bagis. De hittar väl ingen valuta kurs för denna obskyra Stockholms valuta.:)
 

afe

Aktiv medlem
Så trevligt! Då ska jag installera CC-versionen när jag kommer hem ikväll (kör den fristående just nu) :)
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Jag köpte den med uppdateringen via Creative Cloud. Kostar för hela sviten inklusive CS6, Premiere mm 460 kr/månad.

Kan vara värt att tänka på för de som både har PS och LR.

Det tar en djäkla tid att uppdatera katalogen till LR5 format förresten

Den har hållit på att tugga mina 55.000 bilder nu i över entimme.
Det står "updating searchable data". Vad det nu betyder.
 

Leaflet

Aktiv medlem
Kan bli en riktigt spännande måndagskväll. Dels installation av LR5 samt följande av Apples event som börjar kl. 19.00 med en del nyheter (för oss Apple-nördar alltså) :)
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Uppdateringen via Creative Cloud lade sig som en ytterligare installation.
Alltså det blev inte en uppgradering som vanligt där den gamla versionen ersätts med den nya.
Kanske logiskt med tanke på att det är 2 olika licenser.
 

Drogen

Aktiv medlem
Någon som har sett en studentversion (ej uppgradering) av LR5?

Edit: Glöm det. Scrollade inte tillräkligt långt...
 

alfin

Aktiv medlem
Uppdateringen via Creative Cloud lade sig som en ytterligare installation.
Alltså det blev inte en uppgradering som vanligt där den gamla versionen ersätts med den nya.
Kanske logiskt med tanke på att det är 2 olika licenser.
Vanliga LR5 lägger sig också vid sidan om LR4.4, så det har nog inget med cloudversionen att göra. Det fungerar som med PS.
 
ANNONS