KarW
Aktiv medlem
Jag står i begrepp att köpa en ny kamerautrustning. Har haft flera varianter av Olympus DSLR i 6 år nu, men tycker inte längre dem lever upp till den nivå jag vill ha på mina bilder och som jag säljer.Bla ett alldeles för snävt dynamiskt omfångt. Vill nu därför ha en Nikon eller en Canon som ligger i framkant med kameror och objektiv.. Jag fotar mestadels macro men även landskapsbilder. Det är favoriterna.Jag har haft några utställningar och sålt en del tavlor (många i A4-format) men känner att det inte räcker till. Vill gärna utveckla min försäljning av tavlor till att inbegripa tryck på panå, kort och annat. Franför allt större produker typ det dubbla av en A3 och kameran måste va vädertätad så jag kan va ute även i fuktig väderlek och fota..
Jag beskär mycket i mina bilder och vill ha dem stora. Nu när fullformatskamerorna börjar bli tillgängliga för bra priser även för oss som inte är proffsfotografer så vill jag gärna skaffa en sådan. Har kikat på både Canon EOS 5D Mark III samt Nikon D800. Får inte riktigt kläm på huruvida Canons el Nikons skulle vara bäst för mig?
Nikons verkar ju bra utifrån sina många megapixlar o när man beskär mycket men är rädd att den blir svårhanterlig med jättestora bildfilder och även tung o klumpig medan Canons verkar nättare men vet inte om den kan leverera tillräckligt stora bildfilder som räcker för en proffsig återgivning på väv och som fototapeter.
Tacksam för råd vad som kan vara bästa val utifrån mina behov.
Jag beskär mycket i mina bilder och vill ha dem stora. Nu när fullformatskamerorna börjar bli tillgängliga för bra priser även för oss som inte är proffsfotografer så vill jag gärna skaffa en sådan. Har kikat på både Canon EOS 5D Mark III samt Nikon D800. Får inte riktigt kläm på huruvida Canons el Nikons skulle vara bäst för mig?
Nikons verkar ju bra utifrån sina många megapixlar o när man beskär mycket men är rädd att den blir svårhanterlig med jättestora bildfilder och även tung o klumpig medan Canons verkar nättare men vet inte om den kan leverera tillräckligt stora bildfilder som räcker för en proffsig återgivning på väv och som fototapeter.
Tacksam för råd vad som kan vara bästa val utifrån mina behov.