Annons

Fågelidentifikation

Ung trut?

Hej,

Denna fotade jag på Gotland i september för ett par år sedan. Min egen gissning är att det är en ungfågel och antingen grå- eller silltrut. Vad säger expertisen?

Samma individ på bilderna.
 

Bilagor

  • måsellertrut1.jpg
    måsellertrut1.jpg
    19.5 KB · Visningar: 49
  • måsellertrut2.jpg
    måsellertrut2.jpg
    20.5 KB · Visningar: 53
Vad kan detta vara

En kompis till mej fotade den här fågeln häromdagen. Fotat i Molkom

tacksam för svar

M.Hofverberg
 

Bilagor

  • DSC_2949.jpg
    DSC_2949.jpg
    28.9 KB · Visningar: 56
Vilken fågel

Fotat längs kusten södra norrland idag. Hittar ingen bra passning inom mås/trut i fågelboken men kanske kan vara någon ungdom?
 

Bilagor

  • 1.JPG
    1.JPG
    14.8 KB · Visningar: 52
  • 2.JPG
    2.JPG
    11.1 KB · Visningar: 197
Hej,

Denna fotade jag på Gotland i september för ett par år sedan. Min egen gissning är att det är en ungfågel och antingen grå- eller silltrut. Vad säger expertisen?

Samma individ på bilderna.

1K gråtrut. Förslaget kaspisk trut faller bl.a på för mörkt huvud samt "blåtira". 1K silltrut möjligen, jag är inge trut-expert och kommer aldrig bli ty den art-gruppen är så boooooring....

/Oscar
 
Gissar att dett är en Gulsparv. Vad som gör mig lite osäker är att jag tycker den har för lång smal... Tja...
 

Bilagor

  • _MG_0281.jpg
    _MG_0281.jpg
    58.9 KB · Visningar: 51
Här kommer en uppljusad bild.
Bilden är lite svårtydd, men jag är ganska övertygad om att det är en Kaja. Speciellt kropps- och huvudform, storlek på näbb och stjärtens form säger Kaja. Näbben är för liten och kroppen känns alldeles för liten i förhållande till vingar för att vara Råka/Kråka och näbben är för liten och stjärten saknar den karakteristiska V-formen för att vara Korp. Fågeln ger ett litet intryck.
 
Behöver hjälp med vad detta är för fågel.
Tack på förhand och ursäkta de dåliga bilderna, lyckades inte få någon bättre...
 

Bilagor

  • _P1B5606.jpg
    _P1B5606.jpg
    140.4 KB · Visningar: 49
  • _P1B5613.jpg
    _P1B5613.jpg
    150.2 KB · Visningar: 44
ANNONS