Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Flytta Silver Efex till ny dator?

Produkter
(logga in för att koppla)

Khalad

Aktiv medlem
Köpte för ett tag sen Silver Efex och dom andra programmen till min fasta pc och är nöjd. Nu har jag köpt en ny dator (- återigen en fast pc). Hur får jag in mitt Silver Efex på nya datorn utan att köpa om det igen?

Vad jag minns är det bara att först avinstallera på den gamla datorn och sedan ladda ned på nytt på den nya, och ange samma licensnyckel som tidigare. Jag hade kontakt med deras support - på den gamla tiden, före Google - och fick då bekräftat att det var så man skulle göra.
Lycka till

I have a new computer, how do I deactivate Silver Efex Pro 2 so I can activate it on the new computer?
Under the license agreement, you are allowed to install Silver Efex Pro 2 on up to two computers at any one time for your own personal use. In order to transfer one of your activations to a new computer, you will need to first deactivate Silver Efex Pro 2 onto on the older computer first. In order to deactivate Silver Efex Pro 2, simply uninstall it
on the older machine, and then install and activate it on the new computer. See below for the instructions on how to uninstall.

http://nikhelp.withgoogle.com/silverefexpro/usa/faqs.html#32

I have a new computer, how do I deactivate Silver Efex Pro 2 so I can activate it on the new computer?
Under the license agreement, you are allowed to install Silver Efex Pro 2 on up to two computers at any one time for your own personal use. In order to transfer one of your activations to a new computer, you will need to first deactivate Silver Efex Pro 2 onto on the older computer first. In order to deactivate Silver Efex Pro 2, simply uninstall it
on the older machine, and then install and activate it on the new computer. See below for the instructions on how to uninstall.

http://nikhelp.withgoogle.com/silverefexpro/usa/faqs.html#32

Det låter ju bra. Just nu har jag programmen bara på en dator och kör den som back-up. Måste jag ändå avinstallera på den först?

Enligt Jaan's text så har man rätt att installera programmet på två datorer. Du har det bara på en idag vad jag förstår. Prova med att installera det på den nya datorn först.

Enligt Jaan's text så har man rätt att installera programmet på två datorer. Du har det bara på en idag vad jag förstår. Prova med att installera det på den nya datorn först.

Hur fick man licensnyckel? Hittar inte min, trots att jag hittar beställningen och ordernumret på kvittot jag fick per mail från Nik Collection

Hej Björn. Jag har ingen aning. Jag laddade ner en testversion av NIK Collection för några månader sedan och den fungerar ännu, så jag har aldrig fått någon licens nyckel. På deras sida finns ju ett 'Help center' och kontaktinformation, kanske skulle du testa den vägen?: https://www.google.com/nikcollection/

ANNONS