Annons

Actionkamera oavancerad nybörjare

Produkter
(logga in för att koppla)

alvathorn

Medlem
Hej!
Ska under 2015 iväg på en del resor och vill med hjälp av en actionkamera samla mina minnen från dessa resor.
Jag är fullständig nybörjare gällande actionkameror och kameror över lag. Har en Sony systemkamera (Alpha DSLR A300) med basic utrustning som jag kan ta bra bilder med men verkligen inget utöver det vanliga med grejer för 10tusentals kronor.
Började leta actionkameror själv men tycker det är jättesvårt att veta vad som är bra, vad för utrustning jag behöver för mina ändamål, vilka märken som passar mig osv. Ja, det kanske är därför jag vänder mig hit.
Ändamål med kameran: Filma ALLT under mina resor. Fester, roadtrips, enklare filmning i vatten. Ungefär det! Sånt som en 18årig tjej gör under sitt sabbatsår. Tror ni hänger med.

Så snälla hjälp mig nu hitta den perfekta kameran för mig!

Det jag tror mig veta att jag behöver är: inbyggt wifi samt remote till detta, monopod, fisheyelins och vattentätt hus.

OBS! Riv inte iväg åt 5000kr hållet även om kameran är bra. Eftersom hela mitt 2015 går ut på att resa kan jag inte spendera hur mycket som helst på en kamera!
OBS! Kanske inte ens är en actionkamera jag ska ha? Bara något jag fått för mig!
 

AFJ

Aktiv medlem
Glöm actionkamera, ta med mobilen, lägg stålarna på sådant som 18-åringar gillar att göra! :)

Skämt åsido, fattade jag rätt att totalbudgeten är max 5.000:-? I så fall får du nog pruta bort en hel del av dina krav. Fishey? Remote? Låter inte riktigt som det som en nybörjare satsar på.

Kan du inte ta med din Sony och komplettera men någon liten stryktålig vattentät kompaktkamera?
 

alvathorn

Medlem
Glöm actionkamera, ta med mobilen, lägg stålarna på sådant som 18-åringar gillar att göra! :)

Skämt åsido, fattade jag rätt att totalbudgeten är max 5.000:-? I så fall får du nog pruta bort en hel del av dina krav. Fishey? Remote? Låter inte riktigt som det som en nybörjare satsar på.