Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kameraväska till spegelös kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

magnus.tengmo

Aktiv medlem
Har någon något tips på någon mindre kameraväska som passar till Sony´s spegelösa?
Min Lowe topload har dragkedjan givit upp på, som ändå känns lite stor.

Utan någon som helst marknadsundersökning köpte jag en thinkTANK Mirrorless Mover 10 till min Nex5 på Fotomässan i höstas. Funkar bra. Nöjd. Sväljer t.o.m. 55-210:an påmonterad men då får jag ta av EVF:en.
Den NG du letat upp har ju ett helt annat uttryck och gillar du den så tittar du nog inte åt min konventionellt diskreta som försynt säger att "jag är en kameraväska - fast liten".

Har någon något tips på någon mindre kameraväska som passar till Sony´s spegelösa?.

Själv är jag väldigt nöjd med den Lowepro Passport Sling III som jag köpte i höstas. Lätt att bära, lätta att hitta i och den rymmer mycket mer än vad man skulle kunna tro av dess yttre. Väskan finns i olika färger. Köpte min hos Clas Ohlson:
http://www.clasohlson.com/se/Kameraväska-Lowepro-Passport-Sling-III/Pr386437000

Väskan ser inte ut som en kameraväska, utom som en alldaglig axelväska vilken som helst. Bärremmen är ställbar så att väskan kan bäras som axelväska eller som slingväska. Mycket praktiskt! Dessutom är väskan billig.

I min väska finns ett spegellöst Olympus-hus, en vidvinkelzoom med adapter, fem objektiv samt småprylar som extra minneskort, extrabatterier och lite annat. En kraftig blixt går också ned i väskan utan att den känns full. Allt ligger lättåtkomligt. Ja, en 10-tums surfplatta får också plats utan vidare.

Det går också att expandera väskan genom att öppna en dragkedja som döljer en dold flik, så att väskan blir aningen större - men det har jag ännu inte behövt göra.

Väskan känns varken stor eller tung att bära, dels för att både väskan och innehållet innehållet är lätt, dels för att väskan har en form som gör att den ligger väldigt bekvämt mot kroppen.

De flesta passar, men det är svårt att slå en Billingham :)

Håller med dig fullt ut Anders. Har haft en i cirka 15 år vid det här laget.
Lite för stor för bara min X-PRO1 med objektiv. Fast ofta skall det med något annat också t.ex. en Canon så då är det bra att det går ner.

Den är idag en väldigt berest väska men det syns inte på den. Bilingham är verkligen väskornas väska, och av högsta kvalitet.

Själv är jag väldigt nöjd med den Lowepro Passport Sling III som jag köpte i höstas. Lätt att bära, lätta att hitta i och den rymmer mycket mer än vad man skulle kunna tro av dess yttre. Väskan finns i olika färger. Köpte min hos Clas Ohlson:
http://www.clasohlson.com/se/Kameraväska-Lowepro-Passport-Sling-III/Pr386437000

Väskan ser inte ut som en kameraväska, utom som en alldaglig axelväska vilken som helst. Bärremmen är ställbar så att väskan kan bäras som axelväska eller som slingväska. Mycket praktiskt! Dessutom är väskan billig.

I min väska finns ett spegellöst Olympus-hus, en vidvinkelzoom med adapter, fem objektiv samt småprylar som extra minneskort, extrabatterier och lite annat. En kraftig blixt går också ned i väskan utan att den känns full. Allt ligger lättåtkomligt. Ja, en 10-tums surfplatta får också plats utan vidare.

Det går också att expandera väskan genom att öppna en dragkedja som döljer en dold flik, så att väskan blir aningen större - men det har jag ännu inte behövt göra.

Väskan känns varken stor eller tung att bära, dels för att både väskan och innehållet innehållet är lätt, dels för att väskan har en form som gör att den ligger väldigt bekvämt mot kroppen.

Den har jag också och den är väldigt bekväm att bära, jag har en Nikon V1 med några optik till. Den finns på Ebay för under 200 SEK inklusive frakt, jag köpte min innan dollarn började stiga och betalade då 145:- med frakt.

ANNONS
Götaplatsens Foto