Själv är jag väldigt nöjd med den Lowepro Passport Sling III som jag köpte i höstas. Lätt att bära, lätta att hitta i och den rymmer mycket mer än vad man skulle kunna tro av dess yttre. Väskan finns i olika färger. Köpte min hos Clas Ohlson:
http://www.clasohlson.com/se/Kameraväska-Lowepro-Passport-Sling-III/Pr386437000
Väskan ser inte ut som en kameraväska, utom som en alldaglig axelväska vilken som helst. Bärremmen är ställbar så att väskan kan bäras som axelväska eller som slingväska. Mycket praktiskt! Dessutom är väskan billig.
I min väska finns ett spegellöst Olympus-hus, en vidvinkelzoom med adapter, fem objektiv samt småprylar som extra minneskort, extrabatterier och lite annat. En kraftig blixt går också ned i väskan utan att den känns full. Allt ligger lättåtkomligt. Ja, en 10-tums surfplatta får också plats utan vidare.
Det går också att expandera väskan genom att öppna en dragkedja som döljer en dold flik, så att väskan blir aningen större - men det har jag ännu inte behövt göra.
Väskan känns varken stor eller tung att bära, dels för att både väskan och innehållet innehållet är lätt, dels för att väskan har en form som gör att den ligger väldigt bekvämt mot kroppen.