Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

HaJa00

Ny medlem
Hej på er
Lyckas inte riktigt med denna, det närmaste jag kommer är en revhäger så jag slänger ut frågan till alla kunniga där ute. Bilderna tagna i Thailand för någon vecka sedan.

Jag kan samtidigt passa på och höra efter gällande förslag på en bra bok att komplettera "Fågelguiden" med, märker att den inte riktigt räcker till då man är utanför Europa.

Tack på förhand
//"Haja"
 

Bilagor

ErlandH

Aktiv medlem
Jag kan samtidigt passa på och höra efter gällande förslag på en bra bok att komplettera "Fågelguiden" med, märker att den inte riktigt räcker till då man är utanför Europa.
Vilken bok som är lämplig beror på vilken del av världen det gäller. Man hittar nog ganska olika arter i Thailand och Sydafrika, t ex.
 

HaJa00

Ny medlem
Vilken bok som är lämplig beror på vilken del av världen det gäller. Man hittar nog ganska olika arter i Thailand och Sydafrika, t ex.
Tack för ditt svar
Jo så är det väl givetvis, hade kanske snöat in mig lite... Det finns ju trots allt några världsdelar till och för mycket begärt att få serverat litteratur som täcker in allt, det får jag luska i själv. Stryker det och återgår till hägern...
 

gavia

Aktiv medlem
Hej på er
Lyckas inte riktigt med denna, det närmaste jag kommer är en revhäger så jag slänger ut frågan till alla kunniga där ute. Bilderna tagna i Thailand för någon vecka sedan.

Jag kan samtidigt passa på och höra efter gällande förslag på en bra bok att komplettera "Fågelguiden" med, märker att den inte riktigt räcker till då man är utanför Europa.

Tack på förhand
//"Haja"
Pacific Reef Heron (Egretta sacra) Korallhäger, stämmer bättre.

annars instämmer med tidigare talare, du måste veta var du ska eller vill läsa om. Australien eller kanada??
sen bestämmer du vilken fälthandbok du vill köpa.

Med vänlig hälsning peter
 

ottarn

Aktiv medlem
Någon slags storkfågel?

Tog denna bild i Tanzania nyligen. Men vad är det för fågel?

Edit : Kan det vara en skuggstork?
 

Bilagor

Senast ändrad:
ANNONS