Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Lars Hoffman

Aktiv medlem
And

Det är ju gott om änder i våra vattendrag just nu. Men denna hölls sig en bit bort från dom andra och har en liten annan täckning än vanliga änder. nån som vet nått om detta??
 

Bilagor

matchis

Aktiv medlem
Hybrid eller??

Hybrid.jpg

I söndags fann jag denna gås strax norr om Svarttorp/F
Gul näbb och orange fötter som en grågås men med vita kinder. Fick intrycket att den var större än en grågås, som det fanns ett tiotal runt omkring. Kan det möjligen vara en korsning av grågås och kanadagås? Jag har inte så stor kunskap om fåglar och vet inte om korsning dem emellan är möjlig.

Hälsar
Matchis, en nybörjare på fågelskådning
 

gavia

Aktiv medlem
Hybrid eller??

Visa bilaga 137742

I söndags fann jag denna gås strax norr om Svarttorp/F
Gul näbb och orange fötter som en grågås men med vita kinder. Fick intrycket att den var större än en grågås, som det fanns ett tiotal runt omkring. Kan det möjligen vara en korsning av grågås och kanadagås? Jag har inte så stor kunskap om fåglar och vet inte om korsning dem emellan är möjlig.

Hälsar
Matchis, en nybörjare på fågelskådning
mkt vanlig gåshyrbrid mellan grågås och kandadagås.

Med vänlig hälsning peter berglin, Jönköping
 

Gallinago

Aktiv medlem
Det är ju gott om änder i våra vattendrag just nu. Men denna hölls sig en bit bort från dom andra och har en liten annan täckning än vanliga änder. nån som vet nått om detta??
Tycker inte den stämmer in på någon art jag känner till. Skulle gissa på att det är någon slags tamand möjligtvis hybrid...
 
ANNONS