Nils Sjöblom
Medlem
Jag min klantröv råkade tappa min D750 från ett stativ ner i asfalten. Vet inte exakt hur många cm den föll men skulle tippa på 60. På huset satt en zoom 28-300. Blev lite märken på filtret och några små skråmor på huset. En kabel mellan fjärrkontrollmotagaren (eller vad det heter) bucklades till i ändan (ett mindre problem) och batteriet for ur. Jag tog några provfoton och allt verkar funka. Inga missljud och den hittar autofokus. Kan inte se att det är något fel på bilderna. Samtidigt är det ju rätt svårt att avgöra om det är något fel. Har försökt jämföra med bilder som jag tog innan jag tappade den men tycker det är svårt att bedöma. Var till återförsäljaren (Scandinavian Photo) i dag för att lämna in huset och objektivet för koll. Jag bad de skicka prylarna till Nikon Service men tjejen i kassan sa att de kunde kolla kameran i butiken för ett par hundra spänn. Så fick det bli.
Är det någon som vet hur mkt prylarna tål egentligen? Vad är det för fel som kan uppstå på kameran om man tappar den. Känner mig också lite osäker på vilka koller de kan göra i butiken. Antar att de kan göra en mer grundlig kontroll hos på en riktigt Nikon verkstad. Lite nojig.
Är det någon som vet hur mkt prylarna tål egentligen? Vad är det för fel som kan uppstå på kameran om man tappar den. Känner mig också lite osäker på vilka koller de kan göra i butiken. Antar att de kan göra en mer grundlig kontroll hos på en riktigt Nikon verkstad. Lite nojig.