Annons

Fråga Fundering kring AV mode & ISO

Produkter
(logga in för att koppla)

D.G

Medlem
Hej,
Jo jag vet inte om jag fått fnatt eller om det bara helt enkelt skall vara så här.

Jag använder en Canon 5d Mark III, kör nästan alltid i AV läge.

Jag har på senare tid sätt att när jag sätter min ISO på 100,så beter sig kameran ändå som om den vore i automatiskt läge.

Varför gör den så? Blir tokig snart.
Någon som har en ide?

Mvh
David
 

Erik X

Aktiv medlem
Underbart!

Den funktionen har jag ju saknat sen jag köpte kameran..
Fotar fåglar och flygplan på Av och serietagning men när de flyger förbi solen bottnar exp-tiden på kortaste 1/8000s och bilden blir överexponerad, varför kan inte kameran byta till lägre ISO i detta läge har jag undrat... Och precis det verkar den göra med säkerhetsförskjutning 'ISO'
Hurra :-D
/erik

ps skulle nog önska att Canon valde aningen mer lättbegripliga namn på funktionerna..
 

martinot

Aktiv medlem
Den funktionen har jag ju saknat sen jag köpte kameran..
Fotar fåglar och flygplan på Av och serietagning men när de flyger förbi solen bottnar exp-tiden på kortaste 1/8000s och bilden blir överexponerad, varför kan inte kameran byta till lägre ISO i detta läge har jag undrat... Och precis det verkar den göra med säkerhetsförskjutning 'ISO'
Hurra :-D
/erik

ps skulle nog önska att Canon valde aningen mer lättbegripliga namn på funktionerna..
Just ISO-hantering generellt, och Auto-ISO speciellt, är ju något som typiskt varit en svag punkt och som nästan alltid har fungerat lite sämre hos Canon jämfört med hos andra tillverkare.
 
ANNONS