Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Antalet exponeringar Canon 100D/200D
- Trådstartare M7_21
- Start datum
PeterWem
Aktiv medlem
PeterWem
Aktiv medlem
Där är en ny aktör som jag lade in nu i kväll, Shuttercheck. Canonrumors skrev om sidan så jag lade in den. Exponeringsräknaren på en 5D II och Live view har vad jag läst felat. Vanliga via sökaren ska dock fungera. Har man en 5D II finns det dock gott om andra program och även gratis sådana. Magic Lantern har när jag jämfört med Canons servicecenter varit exakt.Tack för tipset!
För 100D och 200D får man vänta ett slag med Magic Lantern.
M7_21
Aktiv medlem
Kollade med https://shuttercounter.com/exif.php men den gav bara EXIF-filer inget mer. Finns det någon annan variant?
PeterWem
Aktiv medlem
Inte konstigt alls. Det är, som det står i första meningen i länken innan, för att Canon inte längre lägger exponeringsräknaren i bildfilerna.Kollade med https://shuttercounter.com/exif.php men den gav bara EXIF-filer inget mer. Finns det någon annan variant?
Du behöver koppla upp själva kameran. Kompatibla program finns i min tidigare länk. Enklast är att man i sin webbläsate använder sökfunktionen och skriver in 200D.
M7_21
Aktiv medlem
Inte konstigt alls. Det är, som det står i första meningen i länken innan, för att Canon inte längre lägger exponeringsräknaren i bildfilerna.
Du behöver koppla upp själva kameran. Kompatibla program finns i min tidigare länk. Enklast är att man i sin webbläsate använder sökfunktionen och skriver in 200D.
Hallå igen, tyvärr får jag ingen ordning alls på detta, har kopplat upp kameran, men vet inte vilken mjukvara jag ska använda. Måste detta vara så svårt?
PeterWem
Aktiv medlem
Du väljer ett program där det står 200D listad.Hallå igen, tyvärr får jag ingen ordning alls på detta, har kopplat upp kameran, men vet inte vilken mjukvara jag ska använda. Måste detta vara så svårt?
PeterWem
Aktiv medlem
Dire studio. Eosmsg, shuttercheckTack, kan du ge något exempel på ett sånt program?
M7_21
Aktiv medlem
Dire studio. Eosmsg, shuttercheck
Bra, ska nu kolla vidare på dessa! Tack!