Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

Third eye

Aktiv medlem
Trots att de informerar om att leveranstider drar ut nu under coronatider så fick tjejen sitt Canon 16-35/2.8 III jäkligt snabbt.
Beställde på måndag morgon och hämtade ut det på Torsdagen, rekord minsann.
 

Bokeh

Aktiv medlem
Är det paypal som gäller? är det något att tänka på eller bara
att köra på och beställa?
Jag har alltid köpt via Paypal från e-infinity och det har fungerat klockrent, men se till att välja att din bank skall göra valuta omräkningen, Paypal tar annars väldigt bra betalt för detta.
 

dykdanne

Medlem
Jag har alltid köpt via Paypal från e-infinity och det har fungerat klockrent, men se till att välja att din bank skall göra valuta omräkningen, Paypal tar annars väldigt bra betalt för detta.
Ok, Tack för ditt svar väljer man detta inne i paypal eller hos sin bank(har lite erfarenhet av Paypal)
 

Oförbätterlig

Aktiv medlem
Jag är sugen på ett Canon EF 70-200/2,8. Jag har hållit lite utkik efter begagnade men aldrig slagit till hittills då det inte passat att åka den helgen osv. Nu såg jag att ett splitt nytt Mark III på E-infin bara är ett par tusen dyrare än ett begagnat Mark II i de annonser jag sett.
De har fortfarande Mark I IS till salu också, för 849 euro.

Klart väldigt bra priser. Man kan alltid diskutera garantiproblematik, men någon i tråden hade ju inte haft problem att få lämna in sin E-infin-köpta glugg i Sverige. Sedan är ju begagnat också lika med noll garantier om den har ett par år på nacken. Så ny lins med eventuellt krånglig garanti att utnyttja eller en begagnad utan garanti för nära nog samma pris?

Synd att de inte saluför de stora supertelena. Där hade både marknaden för nya och begagnade supertelen i Sverige kunnat få en välbehövlig skjuts.
 

Abe Normal

Aktiv medlem
Jag har alltid köpt via Paypal från e-infinity och det har fungerat klockrent, men se till att välja att din bank skall göra valuta omräkningen, Paypal tar annars väldigt bra betalt för detta.
Jag är dålig på det där, måste man ha ett eget Paypal-konto eller klickar man i någon ruta om man betalar Visa-kort?
 

Bokeh

Aktiv medlem
Jag är dålig på det där, måste man ha ett eget Paypal-konto eller klickar man i någon ruta om man betalar Visa-kort?
Jag avråder dig från att betala med kreditkort, skaffa dig ett Paypalkonto istället och använd det för alla inköp utomlands, Paypal finns på Svenska, du kopplar ditt bankkonto till Paypal och dom står för säkerheten vid inköp.
 

BTLulle

Medlem
Jag är sugen på ett Canon EF 70-200/2,8. Jag har hållit lite utkik efter begagnade men aldrig slagit till hittills då det inte passat att åka den helgen osv. Nu såg jag att ett splitt nytt Mark III på E-infin bara är ett par tusen dyrare än ett begagnat Mark II i de annonser jag sett.
De har fortfarande Mark I IS till salu också, för 849 euro.

Klart väldigt bra priser. Man kan alltid diskutera garantiproblematik, men någon i tråden hade ju inte haft problem att få lämna in sin E-infin-köpta glugg i Sverige. Sedan är ju begagnat också lika med noll garantier om den har ett par år på nacken. Så ny lins med eventuellt krånglig garanti att utnyttja eller en begagnad utan garanti för nära nog samma pris?

Synd att de inte saluför de stora supertelena. Där hade både marknaden för nya och begagnade supertelen i Sverige kunnat få en välbehövlig skjuts.
 

Oförbätterlig

Aktiv medlem
Inte för att egentligen vill diskutera en annan persons annons, men du lade ju upp den. Det är lite precis det jag menar, E-infin har Mark III för motsvarande 15k splitt ny med garanti. Eller så betalar jag 12,5k för den äldre Mark II begagnad i ett skick som jag inte har en aning om och utan garanti. Dessutom har jag mycket långt till Umeå. Det är ingen svår ekvation alls, varför skulle jag välja den äldre Mark II då?
 

BTLulle

Medlem
Inte för att egentligen vill diskutera en annan persons annons, men du lade ju upp den. Det är lite precis det jag menar, E-infin har Mark III för motsvarande 15k splitt ny med garanti. Eller så betalar jag 12,5k för den äldre Mark II begagnad i ett skick som jag inte har en aning om och utan garanti. Dessutom har jag mycket långt till Umeå. Det är ingen svår ekvation alls, varför skulle jag välja den äldre Mark II då?
Inte min annons, tänkte vara snäll och tipsa om en begagnat objektiv då jag såg du sökte ett, men de var tydligen fel tänkt av mej så ber så mycket om ursäkt, ska aldrig hända igen :( :(
 

Oförbätterlig

Aktiv medlem
Inte min annons, tänkte vara snäll och tipsa om en begagnat objektiv då jag såg du sökte ett, men de var tydligen fel tänkt av mej så ber så mycket om ursäkt, ska aldrig hända igen :( :(
Ok, jag trodde du ville visa att begagnatmarknaden i Sverige är billigare än E-infinity. Jag tror du läser in mer känslor och tolkar vad jag skriver än vad som finns där. Tack för tipset.
 

PMD

Aktiv medlem
Jag avråder dig från att betala med kreditkort, skaffa dig ett Paypalkonto istället och använd det för alla inköp utomlands, Paypal finns på Svenska, du kopplar ditt bankkonto till Paypal och dom står för säkerheten vid inköp.
Varför avråder du från att betala med kreditkort?
 

Bokeh

Aktiv medlem
Varför avråder du från att betala med kreditkort?
Därför att det är säkrare med Paypal, dessutom så hjälper dom dig vid eventuella tvister med handlaren, personligen så har jag fått mitt kreditkort hackat och det helvetet jag fick genomgå pga det gör att jag avråder andra från att göra det.
 

PMD

Aktiv medlem
Jag har råkat ut för bedrägeriförsök med ett kreditkort (två gånger om jag minns rätt). Kreditkortsfirman upptäckte dock det och ringde mig för att förklara varför de spärrade kortet.

Jag använder också Paypal när det går eftersom det är så bekvämt, men jag har aldrig några pengar på mitt Paypalkonto och jag har inte Paypalkontot kopplat till mitt bankkonto, utan till ett kreditkort.

Om något knasigt händer så dras pengarna direkt från ett Paypalkopplat bankkonto medan jag måste godkänna betalningen genom att betala kreditkortsräkningen i det andra fallet.

Det är besvärligare att få tillbaka pengar än att låta bli att bli att betala när något går snett. Därför undviker jag betalningsmetoder som innebär att pengar dras automatiskt från mitt bankkonto. Om någon t.ex. hackar mitt Paypalkonto ligger jag ju risigt till då.

Kreditkortsutgivaren räknas som kreditgivare och lyder under konsumentkreditlagen, så man har hyfsat bra skydd som konsument.
 

dykdanne

Medlem
Har någon erfarenhet av e-bay?, ser att det finns nyförsäljning av exempelvis kameror till e-infinty priser där också.
 

Oförbätterlig

Aktiv medlem
Har någon erfarenhet av e-bay?, ser att det finns nyförsäljning av exempelvis kameror till e-infinty priser där också.
Jag har väldigt ringa erfarenhet av E-bay, men det är en plattform och inte en enskild butik. Det handlar om huruvida säljaren/ butiken är pålitlig, lämnar garantier etc. E-infinity vet vi funkar, på E-bay får du kolla upp varje enskild säljare eller butik du är intresserad av att göra affärer med.
 

Third eye

Aktiv medlem
Har någon erfarenhet av e-bay?, ser att det finns nyförsäljning av exempelvis kameror till e-infinty priser där också.
Jag köpte faktiskt A7r4:an via Ebay. Säljaren Kashashop (stavning) är E-infinity och kameran som jag köpte på Ebay Italien var drygt 2000kr under E-infinitys web-pris.
Orderbekräftelsen och bild på paketet (som de alltid gör) kom från E-infinity UK :)
 
ANNONS