Annons

Canon G2 + Nikon SB24

Produkter
(logga in för att koppla)

StefanH

Medlem
Har inte vågat prova att sätta på min Nikon blixt men är det någon som vet om det fungerar eller om det finns risk att man förstör kameran med Nikon blixten.
 

StefanH

Medlem
Att dom ej kan kommunicera med varandra så långt är jag med oxå, men det går ju och ställa in blixten manuellt.
 

steinick

Aktiv medlem
Låt mig säga så här: jag skulle aldrig ta risken att koppla en Nikon-blixt till en Canon-kamera eller vice versa.
 

a_mattsson

Aktiv medlem
Det borde gå bra att använda SB24 manuellt, men det kan vara vettigt att tejpa för alla kontakter förutom mittkontakten för att undvika störningar av automatiken. Jag har använt SB24 på min Minolta x-700. Det fungerar bra om man tejpar för kontakterna, annars låser sig kameran.
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
SB-24 har ju inbyggd sensor så borde gå om man bara ställer in rätt bländare på kameran. Jag vet folk som kör SB-24 på sina Leica M-kameror.
 

Urr

Aktiv medlem
Jag fick tag på en Sb-24, kan man köra sen på gamla kameror av metall, utan mittkontakt i tillbehörsskon? Någon som vet?
 

Hans Österlind

Aktiv medlem
Jag fick tag på en Sb-24, kan man köra sen på gamla kameror av metall, utan mittkontakt i tillbehörsskon? Någon som vet?
det sitter väl en kontakt på sidan för att ansluta en kabel, som jag glömt namnet på, för att lösa ut antingen själva blixten eller för att kunna använda reläfunktion för ytterligare blixtar?
 
ANNONS