Annons

Tips på kompakt kamera

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej alla!
Jag håller på att planera för en två-veckors fjällvandring nästa år och jag vill kunna dokumentera den på bästa sätt. Då behöver jag en kompakt kamera tänker jag.
Jag är sjukt mycket nybörjare med att fotografera, men jag inser att jag vill ha lite bättre bilder än jag kan få med mobilen. Så jag är ute efter en prisvärd och lätt kamera som ger bra bilder. Den får gärna vara OK med att vara ute i naturen med allt det kan innebära i form av stötar och fukt.

Det är en stor djungel där ute för mig som inte som är van i kameravärlden, så jag hoppas att jag kan få tips och råd från er som vet vad ni pratar om! Jag kan sträcka mig till en kamera som kostar upp till 5000:-.

Hoppas på bra råd! Som sagt, sjukt ny, kan inget.

Hej alla!
Jag håller på att planera för en två-veckors fjällvandring nästa år och jag vill kunna dokumentera den på bästa sätt. Då behöver jag en kompakt kamera tänker jag.
Jag är sjukt mycket nybörjare med att fotografera, men jag inser att jag vill ha lite bättre bilder än jag kan få med mobilen. Så jag är ute efter en prisvärd och lätt kamera som ger bra bilder. Den får gärna vara OK med att vara ute i naturen med allt det kan innebära i form av stötar och fukt.

Det är en stor djungel där ute för mig som inte som är van i kameravärlden, så jag hoppas att jag kan få tips och råd från er som vet vad ni pratar om! Jag kan sträcka mig till en kamera som kostar upp till 5000:-.

Vet inte om det ligger inom din budget (och inte lär den tåla väta heller) , men som sagts så många gånger förr, En Sony RX100 (M5A) kan jag med varm hand rekommendera, inte minst I ljuset av att jag har en själv. Denna bilden tog jag nyligen med just denna kamera;

Annars kanske en Olympus tough 6 ligger inom budgetramen ? Den kan man även använda under vatten, så den tål ju fukt, kan man konstatera.

Hoppas det kan vara lite hjälp på vägen.

Senast ändrad: