Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Timpapa
Medlem
Det är enkelbeckasiner du fångat.Då vart det dax igen.
Fick 2 fåglar i luften för någon dag sen som jag inte kan identifiera.
Kan det vara beckasin eller någon snäppa Visa bilaga 175873tro?
Tacksam för all hjälp jag kan få.
Thomas
tj57
Aktiv medlem
Det är enkelbeckasiner du fångat.
Hej Tim
Mycket tacksam för artbestämmelsen.
Finns både enkel och dubbelbeckasin i området och sedan gårdagen sågs även dvärgbeckasin.
Återigen stort tack.
Thomas
kujak
Aktiv medlem
Det förekommer hybrider mellan kanadagås och grågås och jag tror det är sån på bilden.Vilken gås?
Kan det vara en Bläsgås som ensam håller ihop med ett större gäng Kanadagäss och Grågäss.
Visa bilaga 177181
/Kjell
tj57
Aktiv medlem
Stämmer bra Kjell.Det förekommer hybrider mellan kanadagås och grågås och jag tror det är sån på bilden.
/Kjell
Fick artbestämmelsen från fågelskådare som hjälpte till och lotsade mig.
Stort tack Kjell
Thomas
EndZone
Aktiv medlem
Jag råkade öppna en egen forumtråd kring den här fågeln. Glömde helt bort den här fina tråden så jag lägger in bilderna här också så kanske de kan komma till nytta för identifikation för andra framöver. Jag trodde Blå kärrhök, men har fått bud på Stäpphök för info 
(Tar gärna emot fler förslag förstås!)
Bilagor
kujak
Aktiv medlem
Jag håller en slant på blåhök, hane.Jag råkade öppna en egen forumtråd kring den här fågeln. Glömde helt bort den här fina tråden så jag lägger in bilderna här också så kanske de kan komma till nytta för identifikation för andra framöver. Jag trodde Blå kärrhök, men har fått bud på Stäpphök för info
Oförbätterlig
Aktiv medlem
3k+ hane blå kärrhök. Som Carl-Henrik påpekar är framförallt den svarta bakkanten längs vingpennorna diagnostisk vad gäller dräkten, stäpphök saknar helt denna.
tj57
Aktiv medlem
Mitt svar hamnade visst som ny.En brun kärrhök men tycker det är hane
Henry L
Aktiv medlem
Mitt svar hamnade visst som ny.
Jag tycker bilden visar på 4 fingrar...stäpphök i så fall, finns det flera bilder, på ansiktet t.ex ?Fångade denna som om jag själv får komma med en vild gissning är det en Brun Kärrhök Hona. Stämmer det? Eller vad är det. Gryning bild eftersom avståndet var ganska långt
Thomas
tj57
Aktiv medlem
Bifogar ytterligare bild och hoppas det underlättarJag tycker bilden visar på 4 fingrar...stäpphök i så fall, finns det flera bilder, på ansiktet t.ex ?
Thomas
Bilagor
Henry L
Aktiv medlem
Denna bild visar åxå 4 fingrarBifogar ytterligare bild och hoppas det underlättar
Thomas
danh
Aktiv medlem
Att den bara visar fyra fingrar beror förmodligen på att den ruggar en handpenna. Definitivt brun kärrhök enligt min mening.Denna bild visar åxå 4 fingrar
tj57
Aktiv medlem
Jag tror också på kärrhök så det får jag hålla mig till.Att den bara visar fyra fingrar beror förmodligen på att den ruggar en handpenna. Definitivt brun kärrhök enligt min mening.
Första gången jag såg en brun kärrhök. Har sett den blåa tidigare.
Tack alla för en fin diskussion
Thomas