Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Olympusobjektiv på Panasonic MFT
- Trådstartare laha
- Start datum
J O Härnström
Aktiv medlem
Som fd. Lumix GH5 ägare med olika Pana och Oly-objektiv har jag aldrig hört talas om sådana kompabilitetsproblem.Hej!
Jag har en Lumix GX9 och funderar på att komplettera med ett olympus 60 mm macro. Någon som vet om stabilisering, focus stacking och liknande funkar med oympusobjektiv?
Rumpelstiltskin
Aktiv medlem
Jag har läst att autofocus bli slöare på Lumix. Om det gäller generellt eller om det var en enstaka eferenhet, vet jag inte.
Pippo
Aktiv medlem
Jag har läst det också, men det är inget jag någonsin upplevt i praktiken. Jag blandar Panasonickameror med Olympusobjektiv och tvärt om och har aldrig märkt någon skillnad. Bildstabiliseringen däremot blir ju sämre om man inte får dual IS etc.Jag har läst att autofocus bli slöare på Lumix. Om det gäller generellt eller om det var en enstaka eferenhet, vet jag inte.
Rumpelstiltskin
Aktiv medlem
Jaha, det sägs så rent generellt? Det jag läste gällde just det här objektivet. Men jag minns givetvis inte var jag läste det...Jag har läst det också, men det är inget jag någonsin upplevt i praktiken. Jag blandar Panasonickameror med Olympusobjektiv och tvärt om och har aldrig märkt någon skillnad. Bildstabiliseringen däremot blir ju sämre om man inte får dual IS etc.