Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olympusobjektiv på Panasonic MFT

Produkter
(logga in för att koppla)

laha

Aktiv medlem
Hej!
Jag har en Lumix GX9 och funderar på att komplettera med ett olympus 60 mm macro. Någon som vet om stabilisering, focus stacking och liknande funkar med oympusobjektiv?

Hej, Olympus 60 mm hat ingen stabilisering, så du får bara stabiliseringen från Gx9. Focus stacking fungerar, men Gx9 fungerar inte med blixt, då du inte kan styra uppladdningstiden (om du inte exponerar bilderna manuellt)

Jag har läst att autofocus bli slöare på Lumix. Om det gäller generellt eller om det var en enstaka eferenhet, vet jag inte.
Jag har läst det också, men det är inget jag någonsin upplevt i praktiken. Jag blandar Panasonickameror med Olympusobjektiv och tvärt om och har aldrig märkt någon skillnad. Bildstabiliseringen däremot blir ju sämre om man inte får dual IS etc.

Jag har läst det också, men det är inget jag någonsin upplevt i praktiken. Jag blandar Panasonickameror med Olympusobjektiv och tvärt om och har aldrig märkt någon skillnad. Bildstabiliseringen däremot blir ju sämre om man inte får dual IS etc.
Jaha, det sägs så rent generellt? Det jag läste gällde just det här objektivet. Men jag minns givetvis inte var jag läste det...

ANNONS
Götaplatsens Foto