Annons

Sony Xperia och råformat

Produkter
(logga in för att koppla)
För min del är det att de är egensinniga som är grejen. Jag tycker inte iphonens färdigbehandlade bilder känns bra, även om de är imponerande som teknisk bedrift.

Jag kanske ger en 5v en chans när min iphone till sist säckar ihop, vilket förhoppningsvis tar ett tag.
Uppdateringspolicyn är inte lysande på de äldre modellerna så i och med att den är från 2023 så är väl risken att i princip hela är förbrukad vid det laget. Den slutar ju inte fungera omedelbart för det, men man bör vara medveten om det. Tyvärr har Sony inte släppt några nya femmor, utan enbart 10 och 1, så det är ett ganska stort glapp mellan modellerna nu.

Nä, det tror jag inte, men däremot så tror jag det kvittar vilken man köper.
Så kan man förstås tänka, men min poäng var att jämförelsen är väldigt märklig eftersom du därmed jämför vilket land bolaget kommer ifrån med var en specifik produkt tillverkas. Huruvida Sonys senaste modeller tillverkas i Thailand är en annan fråga, med tanke på att de enligt rapportering från förra året helt har lagt ut den biten på underentreprenad. Föga unikt då många av konkurrenterna gör likadant. En del, som Samsung, har dessutom tillverkningen utspridd på en hög olika länder, så att om man vill välja tillverkningsland så måste man veta var just en viss modell tillverkas.

Tillägg: Sedan är länder där den här sortens tillverkning ofta sker rent generellt inga demokratiska föredömen. Thailand är nog ändå ett av de mindre dåliga. Kina och Vietnam är inte direkt några föredömen, milt uttryckt.

Så kan man förstås tänka, men min poäng var att jämförelsen är väldigt märklig eftersom du därmed jämför vilket land bolaget kommer ifrån med var en specifik produkt tillverkas. Huruvida Sonys senaste modeller tillverkas i Thailand är en annan fråga, med tanke på att de enligt rapportering från förra året helt har lagt ut den biten på underentreprenad. Föga unikt då många av konkurrenterna gör likadant. En del, som Samsung, har dessutom tillverkningen utspridd på en hög olika länder, så att om man vill välja tillverkningsland så måste man veta var just en viss modell tillverkas.

Tillägg: Sedan är länder där den här sortens tillverkning ofta sker rent generellt inga demokratiska föredömen. Thailand är nog ändå ett av de mindre dåliga. Kina och Vietnam är inte direkt några föredömen, milt uttryckt.
Jag riktade mitt svar till SmillaTheCat då han inte tycker att man ska köpa något som kan generera pengar till USA, men tycker det är inget problem att gynna andra skumstater med likvida medel.
Och som du skriver så kommer man inte undan att gynna något man inte gillar om man vill ha en mobiltelefon.

Uppdateringspolicyn är inte lysande på de äldre modellerna så i och med att den är från 2023 så är väl risken att i princip hela är förbrukad vid det laget. Den slutar ju inte fungera omedelbart för det, men man bör vara medveten om det. Tyvärr har Sony inte släppt några nya femmor, utan enbart 10 och 1, så det är ett ganska stort glapp mellan modellerna nu.
Där ser man - jag brukar ändå köpa begagnat, men 5:an tycks vara en högst ovanlig modell i mina trakter.

Sonys mobiler tillverkas i Thailand där militären har stort inflytande över statsskicket och stränga lagar för att tysta oppositionen. Jag köper nog helst en Amerikansk telefon om jag får välja.
Tidigare tillverkades eller snarare monterades Sonys mobiler i Thailand med delar från stora delar av hela världen men nu monteras och sätts de samman i Kina ... liksom mobilerna från USA företag (där marginella kvantiteter sätts samman i Indien) så lycka till om du lyckas hitta en mobil som tillverkas och monteras i USA!

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto