Annons

hur snabbt skriver/läser en D300s?

Produkter
(logga in för att koppla)

QuaSi

Aktiv medlem
jag tror du är för gammal för att hänga på forum över huvud taget.
om du inte gillar att folk ställer frågor vad gör du då här på forumet där 99.99% av allt som finns är just att ställa frågor och diskutera.
Finns ju frågor som du ställer som är helt onödiga om du skulle öppnat manualen till din kamera nån gång. Har inget emot frågor man kan få mycke info av att läsa här.
Men när du fråga helt uppenbara frågor bara för att få massa forums trådar eller va du är ute efter blir man bara less.
 

Helmetrock

Aktiv medlem
Det står inte en rad i manualen om de här grejerna. Speciellt inte en rad man kan lita på.

Det är över huvud taget inte mycket mer än det mest basala man kan läsa sig till i manualen. Visst räcker det långt om man bara ska använda kameran men misstänker man att något inte är som det ska finns det bara ett budskap och det är lämna in på lagning omedelbart.

Tillverkarna döljer över huvud taget rätt mycket grejer om de kan, grejer som senare kommer fram på olika forum och på youtube.T.ex. var i manualen står det att man kan lura en D300s till 8 bps? :)
 

l1nd3c0n

Aktiv medlem
T.ex. var i manualen står det att man kan lura en D300s till 8 bps? :)
"MB-D10 battery pack with EN-EL4a battery ---- 8 fps"

Sorry, kunde inte hjälpa det ... men ovanstående står i manualen på sidan 89.

Annars håller jag med om att forumet även är till för dumma frågor. Det är ju långt ifrån alla som förstår allt som står i manualen och dessutom kommer ihåg det just när man behöver veta det. Har jag självt fått erfara ... än en gång tack förresten ;-)
 

Helmetrock

Aktiv medlem
"MB-D10 battery pack with EN-EL4a battery ---- 8 fps"

Sorry, kunde inte hjälpa det ... men ovanstående står i manualen på sidan 89.
Jo, men det är inte att lura den till det. ;-)

Det går också att lura den till det utan MB-D10 och rätt batteri. Om man joxar lite med gaffling/blixtinställningarna kan man ta en kort serie med 8 bps.

Såna grejer står inte och kommer aldrig att stå i manualen, dumma frågor (och dumma påståenden ;-) på forum är enda sättet att få reda på det.
 
ANNONS