Annons

Sigma 24-70/2,8 ELLER Tamron AF SP 28-75/2,8

Produkter
(logga in för att koppla)

sussieohl

Aktiv medlem
Jag återkommer till första frågan och ställer en motfråga:

Varför står valet mellan dessa två? Hur har du kommit fram till att det är någon av dessa du ska ha?

Anledningen varför jag frågar är för att de två objektiven är sk normalzoomar men deras zoomomfång börjar på 24 repspektive 28 mm. Jag ville göra dig uppmärksam på detta eftersom det finns normalzoomar som börjar på 16 mm vilket är bra mycket mer vidvinkel än 24-28 mm. Men du kanske inte behöver så pass mycket vidvinkel och då är ju dessa två alternativ lämpliga.
örst
varför det står mellan dom, ja mittt svar där var att jag ville ha en zoom, med 2,8 genom hela zoomomfånget helst.

men jag är inte så bra på att förstå crop-faktorer osv så det blir rätt rörigt!!!

men har du andra förslag mottages dom gärna!
 

beasten

Aktiv medlem
Är det bara 2,8 somgäller?

Vad är det som gör att du är så intresserad av just bara 2,8 som ljusstyrka? Har man en bra högisokamera så är det inte hela världen om ljusstyrkan är t.ex 4,0...
örst
varför det står mellan dom, ja mittt svar där var att jag ville ha en zoom, med 2,8 genom hela zoomomfånget helst.

men jag är inte så bra på att förstå crop-faktorer osv så det blir rätt rörigt!!!

men har du andra förslag mottages dom gärna!
 

Fyndboa

Medlem
Objektiv.

Vad är det som gör att du är så intresserad av just bara 2,8 som ljusstyrka? Har man en bra högisokamera så är det inte hela världen om ljusstyrkan är t.ex 4,0...
Om Du vill ha ett objektiv som funkar i dom flesta fottolägen och som ha mycket hög kvalitet i bilderna så är Tameron AF SP 28-75/2.8 ett klasiskt objektiv. Om Du kollar runt och titta vad många fotografer använder skall Du se att ett av dom vanligaste objektiven är just detta.
 
ANNONS