Annons

Nikon z8, z9 batteritid

Produkter
(logga in för att koppla)

AWid

Aktiv medlem
Jag kan ladda mina icke PD-saker också med min Powerbank. Den skickar ut 5V då.
OK, men tvärt om då? Jag kan ladda min Z6 från en vanlig "telefonladdare" men inte min Z8. PDn funkar till båda. Intressant det här att börja rota i. Man får nog börja leta efter sin gamla ELFYMA (om ni vet vad det är:) Känns som min ingenjörsexamen härstammar från tiden före elektricitetens framväxt :unsure:
 

AWid

Aktiv medlem
TEFYMA, efterföljaren till ELFYMA, minns jag, men numera har den ersatts av Google.
Jo - TEFYMA ersatte ELFYMA i början av (19)70-talet:) Hittade mitt gamla slitna skolex av ELFYMA efter jag skrev förra inlägget. Mycket nostalgi i den boken så nu har jag lite att läsa i natt ;)
 

Falumas

Aktiv medlem
OK, men tvärt om då? Jag kan ladda min Z6 från en vanlig "telefonladdare" men inte min Z8. PDn funkar till båda. Intressant det här att börja rota i. Man får nog börja leta efter sin gamla ELFYMA (om ni vet vad det är:) Känns som min ingenjörsexamen härstammar från tiden före elektricitetens framväxt :unsure:
Det är riktigt, en strömtagare kan rata icke PD-källor. Min Surface Pro kan inte laddas med 5V/2A och börjar bara ladda om den kan få minst 60W, svagare PD-laddare ratar den också.
 
ANNONS