Annons

Fotosidan app (iOS)

Produkter
(logga in för att koppla)

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Vår app finns nu i Appstore:

https://itunes.apple.com/us/app/fotosidan/id839171814?l=sv&ls=1&mt=8

Bakgrunden till att det bara finns till iOS är att medlemmen Pär Sandell kontaktade oss och ville bygga en app utifrån den prototyp han byggt. Det tyckte vi var en bra idé. Så vill någon bygga en app för Android så finns det möjligheter till samma sak. Vi har ett bra API att använda (kontakta christer@fotosidan.se).

I denna tråden kan vi samla lite info om appen. Hittar ni buggar så bifoga vilken telefon du använder.
 

Keydjes

Medlem
Applikationen krashar

Har installerat applikationen och den krashar.
Det kommer upp en bild som det står Fotosidan på, sen stänger den ner.

Jag använder mig av en iPhone5 iOS 6.1.4
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
Snygg förstasida med bara bilder!

Däremot blir det fel när jag går in i artiklarna; den svarta headern där det står "Nya artiklar" plus ett svart streck går in i texten.
Jag skulle gärna ha lite bilder i listan över artiklar också.
Bildvisningen i mina egna album är väldigt långsam.

Ska kolla vidare under dagen, tycker det är bra med en FS-app.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Snygg förstasida med bara bilder!

Däremot blir det fel när jag går in i artiklarna; den svarta headern där det står "Nya artiklar" plus ett svart streck går in i texten.
Jag skulle gärna ha lite bilder i listan över artiklar också.
Bildvisningen i mina egna album är väldigt långsam.

Ska kolla vidare under dagen, tycker det är bra med en FS-app.
Kör du med iPad?
 

Leaflet

Aktiv medlem
Kör den på Ipad Air. Verkar funka men skulle önska möjligheten till landskapsläge från start.
 

HaGu69

Ny medlem
Hur tänker man när man hoppar android

Vår app finns nu i Appstore:

https://itunes.apple.com/us/app/fotosidan/id839171814?l=sv&ls=1&mt=8

Bakgrunden till att det bara finns till iOS är att medlemmen Pär Sandell kontaktade oss och ville bygga en app utifrån den prototyp han byggt. Det tyckte vi var en bra idé. Så vill någon bygga en app för Android så finns det möjligheter till samma sak. Vi har ett bra API att använda (kontakta christer@fotosidan.se).

I denna tråden kan vi samla lite info om appen. Hittar ni buggar så bifoga vilken telefon du använder.
Hej, tycker det är jätte bra att det händer saker o ting i Appvärlden
Men det som jag inte fattar är hur kan man lansera något för apple enbart
2013 så stod 80% av sålda mobiler surfplattor av Androidplattform
Jätte kul att Per kom igång, men tycker att det borde lagts ner utveckling på densamma på Android och släppt dem samtidig
Eller tänker jag knas?
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Hej, tycker det är jätte bra att det händer saker o ting i Appvärlden
Men det som jag inte fattar är hur kan man lansera något för apple enbart
2013 så stod 80% av sålda mobiler surfplattor av Androidplattform
Jätte kul att Per kom igång, men tycker att det borde lagts ner utveckling på densamma på Android och släppt dem samtidig
Eller tänker jag knas?
Jag vet inte hur du tänker men kanske svaret är här:

Bakgrunden till att det bara finns till iOS är att medlemmen Pär Sandell kontaktade oss och ville bygga en app utifrån den prototyp han byggt. Det tyckte vi var en bra idé. Så vill någon bygga en app för Android så finns det möjligheter till samma sak. Vi har ett bra API att använda (kontakta christer@fotosidan.se).

Sen är detta vår stat:

Vi har kikat på vår trafik som ser ut så här:

1. Apple iPhone (34.26%)
2. Apple iPad (33.19%)
3. Samsung GT-I9505 Galaxy S IV (3.49%)
4. Samsung GT-I9300 Galaxy S III (3.10%)
5. Samsung GT-I9100 Galaxy S II (1.52%)
6. (not set) (1.50%)
7. Google Nexus 7 (1.28%)
8. Sony C6903 Xperia Z1 (1.00%)
9. Samsung GT-I9305 Galaxy S III LTE International (0.84%)
10. Samsung SM-N9005 Galaxy Note 3 (0.84%)

(och en stor mängd olika produkter, totalt 463 st, så summerar ihop till en tredje del ungefär)
 

KarW

Aktiv medlem
Jag efterlyser också en app för Android!

Jag vet inte hur du tänker men kanske svaret är här:

Bakgrunden till att det bara finns till iOS är att medlemmen Pär Sandell kontaktade oss och ville bygga en app utifrån den prototyp han byggt. Det tyckte vi var en bra idé. Så vill någon bygga en app för Android så finns det möjligheter till samma sak. Vi har ett bra API att använda (kontakta christer@fotosidan.se).

Sen är detta vår stat:

Vi har kikat på vår trafik som ser ut så här:

1. Apple iPhone (34.26%)
2. Apple iPad (33.19%)
3. Samsung GT-I9505 Galaxy S IV (3.49%)
4. Samsung GT-I9300 Galaxy S III (3.10%)
5. Samsung GT-I9100 Galaxy S II (1.52%)
6. (not set) (1.50%)
7. Google Nexus 7 (1.28%)
8. Sony C6903 Xperia Z1 (1.00%)
9. Samsung GT-I9305 Galaxy S III LTE International (0.84%)
10. Samsung SM-N9005 Galaxy Note 3 (0.84%)

(och en stor mängd olika produkter, totalt 463 st, så summerar ihop till en tredje del ungefär)
Jag förstår inte riktigt vad ni vill säga med statistiken? Att Androidmobilerna står för 1/3 av trafiken?
Men bara för att det är flest med iPhone som går in på sidan så är det väl inte ett skäl till att låta bli att utveckla en till Android också?
Det borde vara i ert intresse att nå ut till alla med Androider också! Inte bara lämna det åt sitt öde tills någon kommer som vill bygga en sådan...Det går ju att fråga någon om att göra det också?
Det är hur många som helst som ni kan nå ut till om ni gör er synliga även på "Play butik" (Androidernas appstore) Själv är jag där och scrollar hur ofta som helst efter nya appar! Och jag är garanterat inte själv där. Vitsen med en smartphone är ju att ha sina intressen samlade i mobilen. Hur många personer som helst skulle se en Androidapp där från Fotosidan som kanske inte alls har vägarna förbi er på Internet annars./ Mvh Karin
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
Jag förstår inte riktigt vad ni vill säga med statistiken? Att Androidmobilerna står för 1/3 av trafiken?
Men bara för att det är flest med iPhone som går in på sidan så är det väl inte ett skäl till att låta bli att utveckla en till Android också?
Det borde vara i ert intresse att nå ut till alla med Androider också! Inte bara lämna det åt sitt öde tills någon kommer som vill bygga en sådan...Det går ju att fråga någon om att göra det också?
Det är hur många som helst som ni kan nå ut till om ni gör er synliga även på "Play butik" (Androidernas appstore) Själv är jag där och scrollar hur ofta som helst efter nya appar! Och jag är garanterat inte själv där. Vitsen med en smartphone är ju att ha sina intressen samlade i mobilen. Hur många personer som helst skulle se en Androidapp där från Fotosidan som kanske inte alls har vägarna förbi er på Internet annars./ Mvh Karin
När sade de att de låter bli att utveckla för Android?
Det står ju klart och tydligt: " Så vill någon bygga en app för Android så finns det möjligheter till samma sak."

Det kommer säkert en Androidversion också.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Ja buggigt i iOS6. Vi hade testat men det smög ändå in fel vid lansering. Uppdaterad version kommer.
 

HaGu69

Ny medlem
Jag vet inte hur du tänker men kanske svaret är här:

Bakgrunden till att det bara finns till iOS är att medlemmen Pär Sandell kontaktade oss och ville bygga en app utifrån den prototyp han byggt. Det tyckte vi var en bra idé. Så vill någon bygga en app för Android så finns det möjligheter till samma sak. Vi har ett bra API att använda (kontakta christer@fotosidan.se).

Sen är detta vår stat:

Vi har kikat på vår trafik som ser ut så här:

1. Apple iPhone (34.26%)
2. Apple iPad (33.19%)
3. Samsung GT-I9505 Galaxy S IV (3.49%)
4. Samsung GT-I9300 Galaxy S III (3.10%)
5. Samsung GT-I9100 Galaxy S II (1.52%)
6. (not set) (1.50%)
7. Google Nexus 7 (1.28%)
8. Sony C6903 Xperia Z1 (1.00%)
9. Samsung GT-I9305 Galaxy S III LTE International (0.84%)
10. Samsung SM-N9005 Galaxy Note 3 (0.84%)

(och en stor mängd olika produkter, totalt 463 st, så summerar ihop till en tredje del ungefär)
Tjenna, köper det rätta av :)

Klart man skall anpassa sig efter sin kundkretts

//HG
 
ANNONS