Annons

Bildkommentarer

Produkter
(logga in för att koppla)

hansen2

Aktiv medlem
Den här diskussionen illustrerar ganska bra varför kvalitén på kommentarerna är så häpnadsväckande låg. En delförklaring till fenomenet eller är det rent av huvudförklaringen??
Ge & ta = klia min rygg så kliar jag din -> skräpkommentarer som har sin givna plats i papperskorgen.

Jag skiter högaktningsfullt i om ngn tackar för eller motkommenterar mina kommentarer. Det är ju underförstått att kommentarer mottages tacksamt, eller hur?
Jag föredrar att man skippar motkommentaren och istället kommenterar andra bilder man känner eller "okänner" för.

Varför denna millimeterrättvisa vid utdelandet av kommentarer? Använder ni rättviselinjal hemma när ni delar upp halvliterförpackningarna med glass också?
Tror det var ngt glassföretag som faktiskt gjorde denna lite roliga knorr på sina halvlitrar med reklamen "Nu med rättviselinjal" :)

När det gäller glass blir det ju roligt men när det kommer till bildkommentarer blir det dagisnivå.

/Johan
 

Tammy

Aktiv medlem
Re: Ge & Ta

Musen skrev:
Lotta W Elofsson skrev

Nä, nu läser du så dä totalfel. Jag skrev inget om andra.. Eller andras liv.. (och jag gillar också bilddelen och tittar också där dagligen. Bl.a som strögöra vid telefonsamtal.)

Det med motkommentarer skrev jag för att jag faktiskt antar att det delvis var det som önskades ang. Musens funderingar, men jag kan också ha missuppfattat.



Näää det hela handlar inte om "ragga" rena motkommentarer tycker man skall uttrycka det hela som mer vett och etikett...om någon kommenterar många av mina bilder ger jag kommentarer tillbaka...gör inte du det?


//Magnus

Magnus, jag fungerar som du där :eek:)

Iaf försöker jag iaf ta mig tid att titta in till den som gett mig kommentar, å alltid hittar man något att säga om en bild.

Å självklart handlar det inte om att ragga kommentarer :eek:)))))) Ragga ????? Jisses.....:eek:))
 

Tammy

Aktiv medlem
hansen2 skrev:
Den här diskussionen illustrerar ganska bra varför kvalitén på kommentarerna är så häpnadsväckande låg. En delförklaring till fenomenet eller är det rent av huvudförklaringen??
Ge & ta = klia min rygg så kliar jag din -> skräpkommentarer som har sin givna plats i papperskorgen.

Jag skiter högaktningsfullt i om ngn tackar för eller motkommenterar mina kommentarer. Det är ju underförstått att kommentarer mottages tacksamt, eller hur?
Jag föredrar att man skippar motkommentaren och istället kommenterar andra bilder man känner eller "okänner" för.

Varför denna millimeterrättvisa vid utdelandet av kommentarer? Använder ni rättviselinjal hemma när ni delar upp halvliterförpackningarna med glass också?
Tror det var ngt glassföretag som faktiskt gjorde denna lite roliga knorr på sina halvlitrar med reklamen "Nu med rättviselinjal" :)

När det gäller glass blir det ju roligt men när det kommer till bildkommentarer blir det dagisnivå.

/Johan

Du Johan, man blir ju lite orolig när man läser din text...varför så hård å arg?? :eek:))

Låg nivå på kommentarer som hör hemma i papperskorgen, nä nu jävlar :eek:) Förklara....var inne å kolla på de kommentarer du fått å tackat för under...jättefina kommentarer tycker jag...har dom dålig kvalité?

Å du, jag skiter också i vad folk gör, men se för fasiken till att lägg ner det där med att det håller låg nivå å gå ut själv å kommentera bilder, du som är så bra, så kan vi andra lära oss hur det fungerar!!

Jag kommenterar hur fan jag vill, å jag bryr mig inte om hur andra kommenterar...men nu handlade det inte om detta från början..utan ni har själv dragit slingan hit...bedrövligt!

Suck va trist att läsa det här!
 

Tammy

Aktiv medlem
..en sak till!

Med tanke på bildflödet som är här....så försvinner ju bilder på några sekunder....vilket kanske har märkts?

Nåväl, jag jobbar heltid å har kanske inte den tiden att bläddra bilder flera veckor tillbaks..

SÅ, om någon ger mig en kommentar, så FÖRSÖKER, märk väl ordet, försöker ..jag att titta in till den vänliga själen å se vad den har för bilder, å på så vis så har man funnit många guldkorn...bilder som jag definitivt hade missat om den inte visat sig inne på min sida.

Enklare än så är det inte! Å det handlar inte om att klia någon på ryggen eller att ragga, iaf inte för min del, hur andra fungerar har jag ingen aning om.
 

Arleklint

Aktiv medlem
hansen2 skrev:
Den här diskussionen illustrerar ganska bra varför kvalitén på kommentarerna är så häpnadsväckande låg. En delförklaring till fenomenet eller är det rent av huvudförklaringen??
Ge & ta = klia min rygg så kliar jag din -> skräpkommentarer som har sin givna plats i papperskorgen.

Jag skiter högaktningsfullt i om ngn tackar för eller motkommenterar mina kommentarer. Det är ju underförstått att kommentarer mottages tacksamt, eller hur?
Jag föredrar att man skippar motkommentaren och istället kommenterar andra bilder man känner eller "okänner" för.

Varför denna millimeterrättvisa vid utdelandet av kommentarer? Använder ni rättviselinjal hemma när ni delar upp halvliterförpackningarna med glass också?
Tror det var ngt glassföretag som faktiskt gjorde denna lite roliga knorr på sina halvlitrar med reklamen "Nu med rättviselinjal" :)

När det gäller glass blir det ju roligt men när det kommer till bildkommentarer blir det dagisnivå.

/Johan
Din negativa attityd och idoga försök att i olika trådar försöka förändra medlemmarna till att bete sig som du vill bidrar inte till något bra.

Tror du allvarligt att dina inlägg kommer innebära att 70.000 medlemmar kommer att börja bete sig som du vill och skriva kommentarer på det sätt som passar dig. Tror du allvarligt att du kan få folk att sluta uppmuntra varandra, och skulle det vara isåfall vara bra?

Det tror inte jag, jag tror bara att du bidrar till att sänka stämningen på sidan ytterligare.
 

Musen

Aktiv medlem
Re: en sak till..

Tammy! huvudet på spiken...håller fullständigt med dig till 100%

Johan! det handlar inte om millimeterrättvisa vid utdelandet av kommentarer...läs tråden och förstå rätt....!!! det är juh bara skitlöjligt det du påstår..
//Magnus
 

Tammy

Aktiv medlem
Arleklint skrev:
Din negativa attityd och idoga försök att i olika trådar försöka förändra medlemmarna till att bete sig som du vill bidrar inte till något bra.

Tror du allvarligt att dina inlägg kommer innebära att 70.000 medlemmar kommer att börja bete sig som du vill och skriva kommentarer på det sätt som passar dig. Tror du allvarligt att du kan få folk att sluta uppmuntra varandra, och skulle det vara isåfall vara bra?

Det tror inte jag, jag tror bara att du bidrar till att sänka stämningen på sidan ytterligare.
Jag kan säga som så Janne, att jag blev chockad över den negativa attityden å påhoppen om låg nivå på kommentarer!!

Tänk nya medlemmar som försöker, vad vill Johan att man ska skriva till dom? Ska man skriva, nä, fyfan vilken kass bild, släng den omedelbart å kom tillbaks när du kan behärska din kamera...? Ska man skriva så..eller ska man skriva om bländartider, ISO , komp m.m. som nya oftast inte har en aning om..??

Eller, ska man försöka uppmuntra? Men ändå påpeka lite vänligt visa mindre bra saker?

Iaf, så blev jag bemött på det viset när jag en gång blev medlem här...vänligt, trevligt, å med många fina uppmuntrande ord som sporrade mig...förslag m.m.m.
 

Musen

Aktiv medlem
Re Eva!

Håller med dig Eva att det får inte bli ett tvång att kommentera heller...då kan man lägga ner det här med fotosidan ju...trist skulle det bli.. och för den delen så skiter jag i dessa personer som...du vet... :)) har lika roligt här på foto sidan utan dom!!

Tack eva!
//Magnus
 

Tammy

Aktiv medlem
Re: Re: en sak till..

Musen skrev:
Tammy! huvudet på spiken...håller fullständigt med dig till 100%

Johan! det handlar inte om millimeterrättvisa vid utdelandet av kommentarer...läs tråden och förstå rätt....!!! det är juh bara skitlöjligt det du påstår..
//Magnus
Jadu Magnus, jag förstår dig så väl i det du menar....

Nu när jag läst förstår jag lite till om hur andra fungerar :eek:)))

Att börja tjata om glass å millimeterrättvisa var ju bara skrattretande att läsa....tänk om man ändå bara hann :eek:)))))))))))))


På tal om glass, vilken glass gillar du bäst Magnus? :eek:)
 

Musen

Aktiv medlem
Re: Re: Re: en sak till..

Magnum mandel... :)) du då tammy...*asg*
Har min lille kille på dagis och tycker dom har ganska hög nivå där med tanke på åldersgruppen där.. ;-))
 

evalisen

Aktiv medlem
Re: Re Eva!

Musen skrev:
Håller med dig Eva att det får inte bli ett tvång att kommentera heller...då kan man lägga ner det här med fotosidan ju...trist skulle det bli.. och för den delen så skiter jag i dessa personer som...du vet... :)) har lika roligt här på foto sidan utan dom!!

Tack eva!
//Magnus
Det är bra Magnus! :eek:)
Det ska kännas sporrande och roligt att vara på fotosidan.
Och inte negativt och tråkigt.

Och det är härligt med olika personligheter, vi ska vara rädda om våran egen stil. :eek:)
 

lottawe

Aktiv medlem
?!?!?!??!

jag blev chockad över den negativa attityden å påhoppen
Ojojojoj! Ni kanske borde öppna ögonen och Se vad Ni själva skriver också innan ni talar om andras påhopp?

Att tycka olika är inget konstigt och alla har rätt att uttrycka sina åsikter. Trevligast dock om det sker med förstånd utan att gå på person..
 

jkene

Aktiv medlem
Som man ropar får man svar.

Tänk vad mycket mer nyanserad den här otrevliga diskussionen blev när fler än de sedvanliga halvdussinet medlemmar engagerar sig.
 

Tammy

Aktiv medlem
Re: ?!?!?!??!

lottawe skrev:
Ojojojoj! Ni kanske borde öppna ögonen och Se vad Ni själva skriver också innan ni talar om andras påhopp?

Att tycka olika är inget konstigt och alla har rätt att uttrycka sina åsikter. Trevligast dock om det sker med förstånd utan att gå på person..
Mina ögon är helt öppna Lotta, mer kan jag inte öppna dom...

Jag skriver å gör inga påhopp!!! Sen kan du tolka det bäst du vill...

Självklart har alla olika åsikter, precis som alla har olika sätt att kommentera på, å det bör respekteras utan att gå på person eller att någon häxjakt bör ske!
 

evalisen

Aktiv medlem
Det är väl inga påhopp nu?
Det är olika människor som uttrycker fritt vad dom känner inför bildkommentarer.
Fram för mer medlemmar som uttrycker sina åsikter i forumen.
 

Musen

Aktiv medlem
Påhopp

Trots att det har skett några på hopp här & där så tycker jag att detta som diskuterats är på något vis nyttigt! alla är vi olika och tur är väl det...tänk om alla tänkte lika dant...!
Som Eva skriver...det skall vara kul att vara här på FS och det tycker jag att det är...annars skulle jag inte fortsätta med detta juh...

Magnus
 

Tammy

Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: en sak till..

Musen skrev:
Magnum mandel... :)) du då tammy...*asg*
Har min lille kille på dagis och tycker dom har ganska hög nivå där med tanke på åldersgruppen där.. ;-))
Ahhhh, mandel :eek:)) Den är fin..jag är svag för Cornettos nya..samt Black Nogger, jäklar, heter den så ännu, eller bytte dom namn på den ...?

Ååh, svårt det här Magnus..får tänka lite till :eek:)

Dagisnivå? Åååh, jag har nyss vart ute å lekt med mina hundar å vi håller jämt dagisnivå...har inte kommit ifrån den åldern ännu å tvivlar på att jag gör det faktiskt :eek:)
 

evalisen

Aktiv medlem
Härligt med barnasinnet i behåll! :eek:)))
Något som jag tror är viktigt för att livet ska bli lite roligare och inte så j-kla gravallvarligt. ;o)))
 

Tammy

Aktiv medlem
evalisen skrev:
Härligt med barnasinnet i behåll! :eek:)))
Något som jag tror är viktigt för att livet ska bli lite roligare och inte så j-kla gravallvarligt. ;o)))
Jaaaaa, jag säger likadant Eva ;o)))

Men, du vet, vissa kan inte skilja på att ha barnasinnet kvar och att man ändå är allvarlig när det sig bör, å det är man ju jämt....utan då hamnar man genast i den berömda lekisskolan :eek:))

Men hellre det, än bitter å sur!

Länge leve det glada å spontana kommentarerna - rakt från hjärtat....herregud, bara att sitta här inne på forumet har gjort att jag inte haft tigd att ge några nya kommentarer...illa ;o)
 
ANNONS