Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildkommentarer

Produkter
(logga in för att koppla)

Tammy

Aktiv medlem
Tammy skrev:
Jaaaaa, jag säger likadant Eva ;o)))

Men, du vet, vissa kan inte skilja på att ha barnasinnet kvar och att man ändå är allvarlig när det sig bör, å det är man ju jämt....utan då hamnar man genast i den berömda lekisskolan :eek:))

Men hellre det, än bitter å sur!

Länge leve det glada å spontana kommentarerna - rakt från hjärtat....herregud, bara att sitta här inne på forumet har gjort att jag inte haft tigd att ge några nya kommentarer...illa ;o)
 

hansen2

Aktiv medlem
Jag tror vi behöver fundera över vad FS är till för; foto eller community/gemenskap. Var det det senare gav jag er 100% rätt.
Och vad är ni rädda för, en förändring som gör att strömmen av lovord sinar och ni får höra vad folk egentligen tycker och vad era bilder egentligen går för? Tittar man på kommentarerna ger de sken av att FS är ett tillhåll för synnerligen talangfulla fotografer. Så är det förstås inte, vore det inte roligare att få höra sanningen och få något att bita i vad gäller den egna fotoutvecklingen?

Och mitt mål är inte att alla skall tycka som jag, det är en omöjlighet. Målet är mer bild och ärlighet och mindre mys runt våra bilder. Myset kan vi hålla här i forumen.

/Johan (Dajmstrut)
 

evalisen

Aktiv medlem
Min erfarenhet är att det aldrig kan bli mysigt i forumet.. usch här är det så hårt och kantigt. Folk som försöker trycka ner en hela tiden.
Men detta är såklart den erfarenhet jag fått.
 

Tammy

Aktiv medlem
hansen2 skrev:
Jag tror vi behöver fundera över vad FS är till för; foto eller community/gemenskap. Var det det senare gav jag er 100% rätt.
Och vad är ni rädda för, en förändring som gör att strömmen av lovord sinar och ni får höra vad folk egentligen tycker och vad era bilder egentligen går för? Tittar man på kommentarerna ger de sken av att FS är ett tillhåll för synnerligen talangfulla fotografer. Så är det förstås inte, vore det inte roligare att få höra sanningen och få något att bita i vad gäller den egna fotoutvecklingen?

Och mitt mål är inte att alla skall tycka som jag, det är en omöjlighet. Målet är mer bild och ärlighet och mindre mys runt våra bilder. Myset kan vi hålla här i forumen.

/Johan (Dajmstrut)
Nämen Johan, menar du att dom som ger kommentarer ljuger?

Vet du Johan, jag tror du är ute på hal is nu när du skriver så här....

För det du tycker är rätt, kanske nästa inte tycker...är du med Johan? :eek:))

Om du tycker det är bra med vissa saker, eller att det fattas något, så är det bara din uppfattning kanske....

Alla kan vi ju inte tycka lika....tyvärr, önskar ibland att alla kunde förstå hur hemskt djuren har det, men folk vill inte se...så trist!

Mys har jag inte tid med här inne, inte ens på forumet..inte just nu Johan..:eek:)))))))

Nädu Johan....du har nog fått allt om bakfoten här lite..men du har rätt i att daimstrut är gott!
 

xandx

Aktiv medlem
Jag tycker att man skall kvotera in komentarer!
Dvs om ingen bild fått en komentar under ett dygn så kan FS autogenerera några neutrala komentarer. man kan också göra det hela lite festligt genom att slumpa andras komentarer så att en bild utan komentar får en komentar från en som har många :)

Jag gillar inte vanlig glass jag är laktosintollerant men jag kan rekomendera sojaglass.
 

Tammy

Aktiv medlem
Johan...ahh, det här forumet hanterar jag inte så bra, så jag vet inte var mina svar hamnar, men skit i det..du hittar dom nog :eek:)

Jo, jag tänkte på en sak nu när du skrev att man skulle skriva så att dom utvecklades...

Jag har många, många ggr skrivit till folk under deras bilder å gett dom förslag....å vad har jag fått höra?

Jo: - Jag är helt nöjd med min bild, den ska se ut så här!!

Jaha, jamen då så...då ska du ju strunta i mitt förslag...å det i sig har gjort att hur fan ska jag veta vad folk vill med sina bilder å hur dom ska se ut?

Alltså, skriver jag bara vad jag känner å ger förslag i bland, så kan man rata den om man vill, inget jag bryr mig om eller lägger ner energi på, bara att inse att jag hade fel :eek:)
 

Tammy

Aktiv medlem
xandx skrev:
Jag tycker att man skall kvotera in komentarer!
Dvs om ingen bild fått en komentar under ett dygn så kan FS autogenerera några neutrala komentarer. man kan också göra det hela lite festligt genom att slumpa andras komentarer så att en bild utan komentar får en komentar från en som har många :)

Jag gillar inte vanlig glass jag är laktosintollerant men jag kan rekomendera sojaglass.
Ja, det var ju ett bra förslag...jippe vad bra ;o)

Är ju skittrist att skicka upp en bild å inte få en enda kommentar, för bedrövligt rent ut sagt!

Men du, det finns tabletter på apoteket som heter Lactrase tror jag- då kan man äta sånt med laktos i också :eek:)

Men sojaglass är fint ;o)
 

xandx

Aktiv medlem
Tammy skrev:
Jo, jag tänkte på en sak nu när du skrev att man skulle skriva så att dom utvecklades...

Jag har många, många ggr skrivit till folk under deras bilder å gett dom förslag....å vad har jag fått höra?

Jo: - Jag är helt nöjd med min bild, den ska se ut så här!!

Jaha, jamen då så...då ska du ju strunta i mitt förslag...å det i sig har gjort att hur fan ska jag veta vad folk vill med sina bilder å hur dom ska se ut?
Men det är väl skit samma? Ditt förslag kanske lär personen något när han tar sin nästa bild, kunskap är makt. Om någon komenterar min bild och säger jaha du skulle haft mindre bländare, annan vinkel etc etc inte kan jag åka tillbaka till platsen jag tog fotot på och försöka göra om den bara för att någon skrev det i en komentar? Jag kanske var utomlands. Men när jag tyar nästa bild så kanske situationen är sådan att jag tänkert tillbaka på komentaren jag fick och testar.
 

evalisen

Aktiv medlem
Tammy skrev:


Jag har många, många ggr skrivit till folk under deras bilder å gett dom förslag....å vad har jag fått höra?

Jo: - Jag är helt nöjd med min bild, den ska se ut så här!!

Jaha, jamen då så...då ska du ju strunta i mitt förslag...å det i sig har gjort att hur fan ska jag veta vad folk vill med sina bilder å hur dom ska se ut?

Ja detta gör jag också titt som tätt... men det är ju så att jag kan ju inte bestämma hur någon annans bild ska se ut.
Då kan jag ju lika gärna ta den själv liksom.
Vissa småtips kan man kanske komma med, men ja du förstår. :eek:)

Jag funderar allvarligt på att sluta helt med ändringsförslag när jag skriver kommentarer.
Vem fan är jag att tala om för någon annan hur dom ska göra?
Lite så jag tänker, jag vill heller inte ta ifrån någon någons stil. Den tycker jag är VIKTIG SOM TUSAN för den fotografens utveckling.
 

xandx

Aktiv medlem
Tammy skrev:
Ja, det var ju ett bra förslag...jippe vad bra ;o)

Är ju skittrist att skicka upp en bild å inte få en enda kommentar, för bedrövligt rent ut sagt!

Men du, det finns tabletter på apoteket som heter Lactrase tror jag- då kan man äta sånt med laktos i också :eek:)

Men sojaglass är fint ;o)
Man kanske skulle göra samma med forumet?
Slumpa svar från andra trådar och blanda friskt...? Nej men detta tjat om komentarer visst är det tråkigt att folk inte komenterar men så är det IRL också! När fick ni en komentar IRL senast?

Okej har inte tstat tabbleterna, min läkare rekomenderade inte dem, jag har piller fobi :)
 

hansen2

Aktiv medlem
Tammy skrev:
Nämen Johan, menar du att dom som ger kommentarer ljuger?

Vet du Johan, jag tror du är ute på hal is nu när du skriver så här....

För det du tycker är rätt, kanske nästa inte tycker...är du med Johan? :eek:))

Om du tycker det är bra med vissa saker, eller att det fattas något, så är det bara din uppfattning kanske....

Alla kan vi ju inte tycka lika....tyvärr, önskar ibland att alla kunde förstå hur hemskt djuren har det, men folk vill inte se...så trist!

Mys har jag inte tid med här inne, inte ens på forumet..inte just nu Johan..:eek:)))))))

Nädu Johan....du har nog fått allt om bakfoten här lite..men du har rätt i att daimstrut är gott!
Tammy; har du läst det här dokumentet och den här artikeln och förstått innebörden av dem? Frågar eftersom du antyder att jag är ute på hal is :)

Oftast är den kritik som ges inställsam, positiv och lite "trallande". Det är ju kul och kanske mysigt men ger det fotografen något annat än bara en uppmuntrande klapp på axeln?
Som jag skrivit tidigare i ngn annan tråd är ovanstående helt rätt approach i nybörjarpoolen men jag tycker vi borde kräva och ge kritik av en helt annan kaliber i de andra kritikpoolerna.
Har man FS som ett sorts andra vardagsrum är det jag säger ingen kul läsning men kanske något att fundera över?

/Johan
 

evalisen

Aktiv medlem
xandx skrev:


Okej har inte tstat tabbleterna, min läkare rekomenderade inte dem, jag har piller fobi :)
Jag har testat dom tabletterna en gång, jag blev sjuk som fan.
Jag ville så gärna äta pasta med massa ost på... och så tog jag sånna tabletter. Fan va dålig jag va sen. :eek:))))
Jag gör aldrig om det. ;o))
 

xandx

Aktiv medlem
evalisen skrev:
Ja detta gör jag också titt som tätt... men det är ju så att jag kan ju inte bestämma hur någon annans bild ska se ut.
Då kan jag ju lika gärna ta den själv liksom.
Vissa småtips kan man kanske komma med, men ja du förstår. :eek:)

Jag funderar allvarligt på att sluta helt med ändringsförslag när jag skriver kommentarer.
Vem fan är jag att tala om för någon annan hur dom ska göra?
Lite så jag tänker, jag vill heller inte ta ifrån någon någons stil. Den tycker jag är VIKTIG SOM TUSAN för den fotografens utveckling.
Håller med dig Eva!
Vem är jag som skall gå in och tala om för någon hur han skal ta en bild? Det är klart har fotografen skrivit att han vill ha kritik på någon speciell sak , då är det en annan sak men att lägga fram ändringsförslag i en bild bara för att jag skulle tagit den annorlunda nej det är kanske inte bra. Jag tror att jag några gånger gjort det själv men har nog slutat med det!
 

evalisen

Aktiv medlem
xandx skrev:
Håller med dig Eva!
Vem är jag som skall gå in och tala om för någon hur han skal ta en bild? Det är klart har fotografen skrivit att han vill ha kritik på någon speciell sak , då är det en annan sak men att lägga fram ändringsförslag i en bild bara för att jag skulle tagit den annorlunda nej det är kanske inte bra. Jag tror att jag några gånger gjort det själv men har nog slutat med det!
Ja precis, om det står i texten under bilden att fotografen undrar över vissa saker så skulle jag givetvis svara på det. :eek:))
 

hansen2

Aktiv medlem
Tammy skrev:
Alltså, skriver jag bara vad jag känner å ger förslag i bland, så kan man rata den om man vill, inget jag bryr mig om eller lägger ner energi på, bara att inse att jag hade fel :eek:)
Som kommentator har du alltid rätt då det är du som upplevt något i bilden. Är man helt nöjd med sin bild borde man kanske inte lägga upp den för kommentering? Men du kom nog med "fel" kommentar som gav det sura gensvaret. Dvs du bröt mot den sociala koden och understod dig att kritisera bilden. Är det bra eller dåligt?
Naturligtvis är det dåligt och ett mycket bra exempel på att man skall hålla det sociala utanför kritikpoolerna.

Kommentera på du och fortsätt strunta i sura svar!

/Johan
 

xandx

Aktiv medlem
evalisen skrev:
Jag har testat dom tabletterna en gång, jag blev sjuk som fan.
Jag ville så gärna äta pasta med massa ost på... och så tog jag sånna tabletter. Fan va dålig jag va sen. :eek:))))
Jag gör aldrig om det. ;o))
Uj Uj, ja då är de inget för mig heller...!

Men idag finns det bra laktosfria mjölkprodukter man kan göra pasta på. Både jag och min son har detta eländet han har iofs en värre variant, då han sitter i rullstol kan han inte springa till toan så snabbt...!

En sak till läkarna säger att man kan äta hårdost men det kan man bara om osten är lagrad i över ett år.

Jag vet offtopic :)
 

Linkan71

Aktiv medlem
Förstår inte vad ni tjafsar om?

Alla kommenterar väl som de vill och känner.

Sen hurvida det är trist att man inte får kommentarer på sina bilder man lagt upp på fs det är för vissa jobbigare än andra verkar det som.

Jag kommenterar bara bilder jag tycker berör på på något sätt. Känner inte jag för att lägga ut någon superduper kommentar med "alla perfekta inslagen" så kvittar väl det. Får jag en kommentar av typen - fin bild den gillar jag, härliga färger. Jag blir väl inte sur för det, jag BLIR GLAD ÖVER ATT FÅ KOMMENTARER. Om de sen är bra eller dåliga eller medhårsstrykande ller vad ni nu kallade dem som ger justa och bra kommenatrer det kvittar för mig.

På tal om dagis så är det hämtning av dottern nu ;-) :-D

Dajmstrut mmmm :)
 

Tammy

Aktiv medlem
xandx skrev:
Men det är väl skit samma? Ditt förslag kanske lär personen något när han tar sin nästa bild, kunskap är makt. Om någon komenterar min bild och säger jaha du skulle haft mindre bländare, annan vinkel etc etc inte kan jag åka tillbaka till platsen jag tog fotot på och försöka göra om den bara för att någon skrev det i en komentar? Jag kanske var utomlands. Men när jag tyar nästa bild så kanske situationen är sådan att jag tänkert tillbaka på komentaren jag fick och testar.
Så sant så :eek:)
 
ANNONS