Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Tibor

Aktiv medlem
"Canon Eos 10d hus+grepp
Välvårdat digitalt hus med 6m pixel
Prisvärd semiproffs kamera som kostade ny 25000:-
Nu endast 5500:- ink greppet
"


kostade ny 25000.- ...... ;-)
att de aldrig tröttnar...
undrar om någon går på det?

Men för rätt pris kanske man kunde ha en 10D som "slit o släng" kamera.
Saknar ibland en "party kamera" med inbyggd blixt. Finns ju "några" EF gluggar i väskan som kan lånas ut till fru o barn..

Vad är "rätt" pris?
Vad har ni betalat för en 10D på senaste tiden?

Prisbilden borde väl likna beg bilar där skillnaden ligger i om det är bensin i tanken eller inte.. Dvs om batteriet är nytt.. ;-)
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Kostade inte en 10D +20 000 när den var ny då ?

Kameran är fortfarande fin för den som rent generellt har höga krav på bilderna i slutändan.

Priset,, ja om den är lite värd för dig så kan den vara värd mer för andra. Kanske är det de andra som sätter marknadsvärdet på 10D,n.

Jag skulle tro att ett hus med grepp och bra batteri,, originalgrejerna kvar osv betingar ett marknadsvärde idag på runt 3500-4000.

Mycket kamera om du får den för under 4000 menar jag.

5500,, ja det är nog för högt. Men det är ju kul med en rejäl prutmån såklart :)

MVH Niclas,
 

Simonarvestrand

Aktiv medlem
Om inte jag har helt fel så kostade 10d 15700 ca när den va ny . jag sålde min igår eller bytte 1800 + ett batterigrepp till min 30D
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Ja, jag sålde nu min 1D (markI) för 1000 härom veckan.. så visst kan man göra fynd där/här ute :)

MVH Niclas,
 

xrvjorn

Aktiv medlem
Re: Fynd på Blocket..... ;-)

Tibor skrev:
kostade ny 25000.- ...... ;-)
att de aldrig tröttnar...
undrar om någon går på det?
Det där brukar också dyka upp i datorannonser, när någon vill kränga sin gamla 800 MHz-burk dyrt eftersom den kostade 20.000:- ny. Kanske man kan byta sig till prylarna mot Ericsson-aktier med motiveringen att nypriset var över 200:- per aktie när man köpte?
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Hehe, seriöst.. jag ser inget fel i det, egentligen.

Att ngt ansågs vara mycket lyxigt där&då kan jag tycka vara intressant.. jag vill gärna ha en Canon F1n och inte ser jag ngt fel i det faktumet att ngn skriver i annonsen att den kostade 30 000 med winder 1986... Det är ju upp till köparen att veta vad han köper. Säljaren ljuger ju inte heller..

MVH Niclas,
 

hasse lundberg

Aktiv medlem
Re: Re: Fynd på Blocket..... ;-)

xrvjorn skrev:
Det där brukar också dyka upp i datorannonser, när någon vill kränga sin gamla 800 MHz-burk dyrt eftersom den kostade 20.000:- ny. Kanske man kan byta sig till prylarna mot Ericsson-aktier med motiveringen att nypriset var över 200:- per aktie när man köpte?
Det var billigt!
Min 486 33 MHz med matteprocessor kostade typ 30.000:-
Du kan få den för halva priset.
Skickar med en Svartvit HP skanner 300 DPI vid snabb affär.
Fungerar klanderfritt ännu idag, åtminstone när jag provade för 3 år sedan.
 

JanOlofHärnström

Aktiv medlem
Risken att få tag i en buske är nog minimal.
För när man kollar med säljaren så är alltid just deras exemplar i väldigt fint skick. Nästan som nytt och fungerar perfekt.
Så det finns knappt inga slitna, repiga, kärvande/glappande prylar till salu.

Står det "L" på objektivet så är det bara att slå till!
 

MaagnusJ

Aktiv medlem
Jag tycker att du skall slå till 2.1 M pixel,
men pixlar är inte allt ju.
Du får dessutom en blixt och 2 st CD inställningar.
Jag är lite nyfiken på vad CD inställningarna gör ;)
 

J0£L

Aktiv medlem
Då kanske jag skulle försöka mig på att sälja min ixus 400 som har dubbelt så många Mp, för åtminstone 2500 :).
 

MaagnusJ

Aktiv medlem
För de som har intresseböcker och antecknar kan jag berätta att jag nyss sålde min Konica Minola Dimage A200 (8Mp) för 2000 kr på blocket (med 3 batteri,2 minneskort och 4 filter)
 
ANNONS