Annons

Allt om Windows XP och digitalfoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Mattsen skrev:
Kanske var en något överdriven rubrik, men här finns en del matnyttigt för både nybörjaren och den lite mer drivne fotografen. På engelska...

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/digitalphotography/default.mspx

Aha... Bara ytterliggare en massa sånt där "Vi är så djävla bäst"-bjäfs från Microsoft.

Jag lyckas dock inte hitta kapitlet "Så skyddar du dina foton från de virus och trojaner som släpps in genom alla de säkerhetsluckor som Microsofts mjukvaror innehar".

Re: Re: Allt om Windows XP och digitalfoto

Petny skrev:
Aha... Bara ytterliggare en massa sånt där "Vi är så djävla bäst"-bjäfs från Microsoft.

Jag lyckas dock inte hitta kapitlet "Så skyddar du dina foton från de virus och trojaner som släpps in genom alla de säkerhetsluckor som Microsofts mjukvaror innehar".

Nä, det är nog bäst vi börjar med Linux allihop...NOT!

:D

Petny skrev:

Fan vad tröttsamt det är med alla människor som skriker "djävla skit" bara för att informationen kommer från Microsoft. Om du hade tagit dig tid att faktiskt läsa det som stod där så skulle du ha sett att det finns en hel del bra info som inte är det minsta Microsoft-relaterad, så som "bra saker att tänkta på när du väljer digitalkamera", lite om olika minneskort, olika filformat och annat.

Att du inte gillar MS är en grej, men att bara automatiskt spy ur sig anti-MS-floskler ger inga höga poäng. Inte hos mig i alla fall.

Petny skrev:
Det är ganska enkelt. Det finns en speciell typ av program som kallas "Antivirus", eller "Virusskydd". Det är ett speciellt program som letar genom alla filer och saker på din dator efter virus.
En smart sak med de programmen är att de automatiskt uppdaterar sig själva, eftersom det kommer nya virus hela tiden.
En annan sak att tänka på är att inte öppna bifogade filer i mail du inte känner igen.
Skaffa även en så kallad brandvägg. Det är ett program som blockerar in och utgående information på din dator.

Hoppas det var lite till hjälp, var inte rädd att fråga här på forumet.

:)

ANNONS
Götaplatsens Foto