Annons

Undervattenshus till Canon 30D

Produkter
(logga in för att koppla)

Novio

Aktiv medlem
Har kollat runt lite efter undervattenshus till 30D, men måste medge att jag är vilse i djungeln. Någon här som har erfarenhet av undervattenshus och kan ge lite rekommendationer?

Är de pålitliga och ska man ha en plasthus eller en sån påse?

Vilket märke/företag anses vara bäst på undervattenshus?

Var länge sedan jag tittade efter ett hus till min Canon 20D, men dom kostade från 10.000:- och uppåt (oftast mellan 15-20").

Mitt råd är att istället köpa en bra kompaktkamera med undervattenshus. Gärna med bra vidvinkel och bra vitbalansering.

Tex Canons nya 850IS med undervattenshus för 6000:- totalt.

Du får då bildstabilisering som inte är så dumt under vatten, och också möjlighet att filma med riktigt bra kvalité (kan ju vara kul att ha på dykkamraterna). 850:an har också motsvarande 28mm vidvinkel.

StaffanW skrev:
Var länge sedan jag tittade efter ett hus till min Canon 20D, men dom kostade från 10.000:- och uppåt (oftast mellan 15-20").

Mitt råd är att istället köpa en bra kompaktkamera med undervattenshus. Gärna med bra vidvinkel och bra vitbalansering.

Tex Canons nya 850IS med undervattenshus för 6000:- totalt.

Du får då bildstabilisering som inte är så dumt under vatten, och också möjlighet att filma med riktigt bra kvalité (kan ju vara kul att ha på dykkamraterna). 850:an har också motsvarande 28mm vidvinkel.

Det var som sjutton, låter ju som att ett bra undervattenshus kostar lika mycket som kameran nästan! Ditt alternativ lät dock intressant så jag ska kolla mer på det.

Fler förslag och erfarenheter mottages gärna!

ANNONS
Götaplatsens Foto