Janne H
Aktiv medlem
Omar skrev:
Tänk ändå om Canon hade ett sådant suveränt objektiv som Nikons 200-400mm f/4 VR.
Vad väger den?
Själv drömmer jag om min gamla 400/3,5 som väger 2,8 kg om jag minns rätt.
/JH
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Omar skrev:
Tänk ändå om Canon hade ett sådant suveränt objektiv som Nikons 200-400mm f/4 VR.
macrobild skrev:
Var kan jag finna är att 300/2.8 kostar 46000:- och 200/2,8 8000:-
Och vad jag förstår kan nog ingen av kamerorna återge synbar skillnad mellan de bägge gluggarna. vg se mtf kurva från de två.
Mikael
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Om det inte hade varit synbar skillnad mellan 200/2,8 & 300/2,8 då hade saken varit enklare. Men det är synbar skillnad -stor skillnad på största bländare och fortfarande skillnad nerbländat ett steg.
Det är även symbar skillnad mellan 300/4 & 300/2.8 Tyvärr
Jag har själv blivit övertygat i helgen och sett det med egna ögon.
Men frågan blir nu om det är värt det..... kostar att vara med i täten men att det ska va så dyrt..... 45 papp för 300/2.8 mot 13 300/4
DET KÄNNS TUNGT
/J
Janne H skrev:
Vad väger den?
/JH
jansta skrev:
Technik direkt 4227 Euro = 39923 kr + frakt
Knappast ngn ide! Finns det ngt annat förslag?
/jan
jansta skrev:
Vill ha kommentarer från användare och andra initierade om Canon 300/2.8 L IS är värt pengarna.
Är det så.. mkt skarpare än 300/4 L IS?
Finns det ngt vettigt alternativ?
Någon som kan kommentera 400 L DO?
Vill ha mesta möjliga skärpa, användningsområde är blandat sport och natur.
/Jan
Jerry Gladh skrev:
För mig är det värt varende spänn och alltid en fröjd att använda. På en 1D och AI Servo visar det verkligen sin styrka. Fruktansvärt snabbt, skarpt och exakt.
IS är helt suveränt då jag alltid kör det handhållet.
En bild tagen när det precis var inköpt och monterat på en 10D.
http://www.jerrygladh.se/galleribilder/mcfaststop_stor.jpg
Jerry
Jutta skrev:
beställde ett 300/2,8 ifrån scandinavianphoto
i fredags, en tidig julklapp och den klart
dyraste någonsin)
Får väl se, kanske mitt 400/5,6 dyker upp i
radannons nångång framöver.
Köp en begagnad! De kostar bara runt 10000kr nuförtiden!Janne H skrev:
Glenn Bark skrev:
Skönt att se att det är fler som går i liknande funderingar, angående ett ev nytt 300/2.8 eller 500/4.
Jag fotar mestadels fågel, med ett 400/5.6, men jag saknar ISen en del (och även lite mer ljusstyrka ibland). Tror Niclas F rekommenderar ett 500/4 för fågelfotomen jag behöver nog vara lite ekonomiskt realistisk också, även om jag givetvis hade tagit emot ett 500/4 om någon hade kastat det efter mig (ack sköna tanke...). Jag bollar för närvarande mer med tanken på ett 300/2.8 (IS) och ett par konvertrar (1.4x och 2x). I reklamen står det att 300at funkar bra med telekonverters, men är det någon som kör den kombinationen, och kan tycka till här?
//Glenn
jansta skrev:
Naturfotografen Jan Gustavsson kör kombinationen med 1,4 eller 2,0 konverter och det är fortfarande mkt skarpt
/Jan
jansta skrev:
Naturfotografen Jan Gustavsson kör kombinationen med 1,4 eller 2,0 konverter och det är fortfarande mkt skarpt
/Jan