Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Jag antar att du syftar till mig och ngr till här i tråden. Som jag påpekat så är detta ngt som inte har med vilken typ av glas det är,, kunde lika gärna hetat kryptonitglas eller påfågelglas för min del. Det är såklart prestationen som räknas och Flourit är väl ett ord som i sammanhanget kan användas.
Vad säger att EF 200 1,8L hade blivit bättre med flourit?
Jag tror också att det har att göra med att brännvidden inte är så lång i ett 200mm.. behovet för flourit är nog lägre då/där. Vi kan nog inte jämföra ett 200mm med ett 400mm vad gäller glasbehovet för att uppnå bästa bildkvalitet.
MVH Niclas,
EDIT:
Har ni sett vad 200 1,8L USM går för på ex,vis ebay.com.... mellan 30 och 40 tusen sek...Wwee!!
Det hade helt klart varit en investering att köpa ett sånt för runt typ 7 år sedan då de var långt billigare..
Vad säger att EF 200 1,8L hade blivit bättre med flourit?
Jag tror också att det har att göra med att brännvidden inte är så lång i ett 200mm.. behovet för flourit är nog lägre då/där. Vi kan nog inte jämföra ett 200mm med ett 400mm vad gäller glasbehovet för att uppnå bästa bildkvalitet.
MVH Niclas,
EDIT:
Har ni sett vad 200 1,8L USM går för på ex,vis ebay.com.... mellan 30 och 40 tusen sek...Wwee!!
Det hade helt klart varit en investering att köpa ett sånt för runt typ 7 år sedan då de var långt billigare..