Annons

Är detta sant ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Japp, visst är det snurrigt. Nikon har en hel del såna där desperata saker för sig för att tvinga folk in på onödiga uppgraderingar och hålla konsumtionskarusellen igång. Men man slipper allt sånt om man kör med gammalt junk och bojkottar deras nyare produkter.

Det är ju helt fantastiskt ! Vad säger ni som har denna kamera ?
T.o.m. EOS 3000N har E-TTL !

mvh
Patrik, Canon

På Nikons lilla systemkamera för APS, som inte ens hade anslutning för extern blixt, kunde man med hjälp av ett Nikontillbehör för slavblixtfunktion få TTL med vissa Nikonblixtar.
Går inte det på F55?

Olle

Du tänker på SU-4? Jo, den funkar ju eftersom den inte har någon elektronisk anslutning. Den kräver ju inte ens att kameran är en Nikon.

jimh skrev:
Sånt har jag förvisso på mitt gamla junk också, brytpunkten jag tänkte på går några år senare.
Det är ju alltså en tolkningsfråga vad som är gammalt junk. För mig är en F4 High Tech, och den har ju allt det där.

Calle S skrev:
Det är ju alltså en tolkningsfråga vad som är gammalt junk. För mig är en F4 High Tech, och den har ju allt det där.

Ja just det.. Jim är High-Tech ;)

Det är väl bara de kameror före AF-eran som saknar TTL...Fast det finns säkert någon manuell Nikon med TTL.. Canon har ju T90

Jo..men FM3A kan väl knappast klassas som "old junk" ;). Fö kan väl knappat någon gammal nikon klassas som "old junk" ;)

SCHLUTA GNABBAS JEPPE OCH JIM !
Det är sånna som ni som bara förstör för en seriös fotograf !

Go´jul !

; - )

P.s. Jeppe, är inte allt Nikon junk ? d.s.

ANNONS
Götaplatsens Foto