Annons

Årets naturfotograf (Terje Hellesø) anklagas för fusk

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

vbg_snake

Aktiv medlem
Du har ingen aning om vad Publicistklubben är för nånting, va?
Vi får väl se, förhoppningsvis har jag fel, men hittills har ingen journalist gjort rätt i härvan. Expressen och TV4 representerar så förhoppningsvis gör de om och rätt.

Jag förhåller mig fortf som i förra inlägget. Det syns redan på presentationstexten. Kommer självklart inte bli någon form av wow-upplevelse från terjes. Det blir nog sympatifiske 2.0

Verkar som du tror på stordåd Erland
 

jorgene

Aktiv medlem
Å andra sidan är väl din version av "rätt" att bränna TH på bål?
Tror faktiskt inte så många är intresserade av det, men det är nog en hel del som är intresserade av att veta vilka av hans tidigare bilder -- och på andra djur än de famösa lodjuren -- som Terje eventuellt förfalskat. Det skulle han ju "reda ut" på egen hand först, innan han skulle lämna besked. Hur lång tid tror du det tar Erland, innan vi får reda på om också t.ex. hans prisbelönta vargbild är ett fuskjobb?

Min uppskattning: det kommer aldrig att ske.
 

vbg_snake

Aktiv medlem
Å andra sidan är väl din version av "rätt" att bränna TH på bål?
Och där gick du ner i gropen ordentligt. Ta dig upp nu. Jag vill se en sanning. Speciellt om han skall gästspela hos PK. Då skall det inte vara samma dravel utan en professionell person (TH) som gästar. Ingen är intresserad av hans lodjur och någon mårdhund som han så fint skrev i ett blogginlägg för länge sedan. Många vill ha den ärliga och ödmjuka, proffsiga och engagerade Terje som för dialog och inte monolog om utsatthet, ekonomiska problem, vänner som sviker och annat egocentrerat tjat som de närmsta tre månaderna ENBART innehållit.

Sluta insinuera att jag hatar människan.
 

ErlandH

Aktiv medlem
Hur lång tid tror du det tar Erland, innan vi får reda på om också t.ex. hans prisbelönta vargbild är ett fuskjobb?
Uppriktigt sagt: jag bryr mig inte. TH och hans bilder spelar en försvinnande liten roll i mitt liv. Och tills jag får anledning att se det på något annat vis kommer jag inte att tro att någon av hans bilder är äkta.

Sluta insinuera att jag hatar människan.
Jag "insinuerar" ingenting, jag tolkar det du skriver i ämnet efter bästa förmåga. Och det är det intryck du ger.
 

Mesch

Aktiv medlem
Å andra sidan är väl din version av "rätt" att bränna TH på bål?
Jag har aldrig sagt något annat än att TH inte borde komma undan med något så meningslöst som en ursäkt från TH. En person som ljugit och fabricerat i många år.
Jag har då aldrig uppfattat ursäkterna som något annat än ett försök att slingra sig ur en besvärlig situation.
[Edit] Vi får väl se om PK lyckas ställa rätt frågor, tyvärr har jag som sagt inte höga förväntningar. Det kommer i så fall visa på det dagis-nivå svensk journalistik håller nu för tiden.
 

vbg_snake

Aktiv medlem
Jag gjorde ett blogginlägg där finns länkar till bilden under kommentarerna.
https://dalaker.wordpress.com/2012/01/06/chockad-och-besviken-ll/
Såg de två sista kommentarerna i bloggen angående Borås-Zoo-lodjuret. Funderar på om det verkligen kan vara så.

På länsstyrelsen här i västerbotten finns kartor över t ex björnfynd osv. Finns det liknande över kommunen där Terje är och leker? Skulle vara intressant att veta vad inventeringarna ger där nere, på varg och t ex lo...

Tämligen duktiga inventerare som inventerar via spillning.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Såg de två sista kommentarerna i bloggen angående Borås-Zoo-lodjuret. Funderar på om det verkligen kan vara så.

På länsstyrelsen här i västerbotten finns kartor över t ex björnfynd osv. Finns det liknande över kommunen där Terje är och leker? Skulle vara intressant att veta vad inventeringarna ger där nere, på varg och t ex lo...

Tämligen duktiga inventerare som inventerar via spillning.
hmmmm Hur var det nu Jens sa på bussen i höstas.....
Jag har för mig han sa att de räknades för ca 2 år sedan.
4 eller 6 individer.
Men jag kommer inte ihåg riktigt.

Deras jaktområde ses som ungefär från Mullsjö upp till Falköping, några mil i radie.

Jens jobbar för länsstyrelsen(tror jag) och han hörs ibland i Radio Jönköping där han berättar om ngt djur.
 

eek

Aktiv medlem
"En av kommentarerna jag fick (som jag inte godkände) lät så här: " från terje kommentar på hans blogg..

dvs vilket va som vi trodde, han sitter och godkänner varje kommentar för sig..och kolla vilken typ av kommentaren som ligger och vilka som försvinner..det tycker jag säger fortfarande mycket om terje och hans fortsatta hållning i detta..


sen så dom som inte läst denna tråd/diskution dagarna innan och under avslöjandet, borde göra detta nu i efterhand, både hur tejre ligan såg ut (inkl mig själv, men jag håll mig från att skriva då jag inte visste nån fakta) och där den påstådda linjen hets/drev osv kommer upp endast 2 timmar efter avslöjandet, vilket folk skriver om än idag, inkl terje..

http://www.fotosidan.se/cldoc/arets-naturfotograf-terje-helles-anklagas-for.htm
 
Senast ändrad:

KGS

Aktiv medlem
Länk till den livesända debatten? Hittar ingen på pk´s sida, men den kanske inte kommer förrän debatten precis startar, eller?
 

Mesch

Aktiv medlem
Nu såg jag inte debatten.
Lyckades PK ställa några relevanta frågor kring bildstölder och annat som ingen annan journalist lyckats göra?
Jag tror ju inte det, men det vore trevligt att ha fel.
[edit] Jag antar att "alla" var överväldigade av det mod TH visat & och den fantastiska uppoffring han gjort i den här frågan.
Det var ju så stort att gå ut och erkänna allt, helt frivilligt och på eget initiativ.
 

Mesch

Aktiv medlem
Hur kändes det?
Har du tänkt på?

Rena sportjounalistfrågor, patetiskt.
Den enda frågan av värde kom ju från publiken!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS