Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ögonmussla "Kaffebrus"
- Trådstartare Sudret
- Start datum
RG
Avslutat medlemskap
Makten
Aktiv medlem
Det där är bara just en mussla, alltså en gummi-mojäng för att slippa störande ljus från sidan.
Den här har rätt ordentlig förstoring däremot:
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=5878358
Den här har rätt ordentlig förstoring däremot:
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=5878358
Jordi
Aktiv medlem
Någon som har testat specialutgåvan?
http://www.shiftlenses.com/
Hmm, kan det vara ett trick?
Fattar ni som har originalet
vad det kan vara för förbättring?
Arne S
Aktiv medlem
Jordi skrev:
Någon som har testat specialutgåvan?
Har iofs inte "originalet" (vad det nu är?) men jag har den som finns i din och Martins länk.
Nej, det är inte något trick. Det den gör är att den förstorar den befintliga sökarbilden och det gör den bra. Jag använder den på min 20D och det är en klar skillnad. Bilden blir större (men varken ljusare eller mörkare). Utsnittet ändras ju inte heller, det är bara en förstoring på x1.35.
Lätt att montera, det är gjort på ett par minuter och det följer med en liten mejsel för det. Medföljer också fästplattor för olika kameramärken så skulle man drabbas av märkesbytarmani finns det god chans att man kan flytta över den.
I denna tråden har detta varit uppe tidigare.
matlep
Aktiv medlem
Jag har testat den från shiftlenses med min 30D och jag tyckte att det var bortkastade pengar.
För det första så tyckte jag inte att det var så stor skilland, de skriver att sökarbilden blir jämförbar med 5d och 1D och det blir den i mitt tycke inte.
Sedan så tycker jag att den skymmer lite av sökarbilden, jag var tvunegn att trcka ögat så nära musslan som det gick för att se nästan hela, men ofta var det en liten del som skymde bilden ändå.
Detta gjorde också att muslan skavde mot benet under ögonbrynet vilket efter ett tag gjorde lite ont.
Mitt råd är att gå in på en affär och prova. Så är upplevde jag produkten, andra tycker den är skitbra.
Dom var ohyggligt schysta på shiftlenses och lät mig returera produkten och jag fick pengarna tillbaka, som det skall vara med andra ord.
/Mattias
För det första så tyckte jag inte att det var så stor skilland, de skriver att sökarbilden blir jämförbar med 5d och 1D och det blir den i mitt tycke inte.
Sedan så tycker jag att den skymmer lite av sökarbilden, jag var tvunegn att trcka ögat så nära musslan som det gick för att se nästan hela, men ofta var det en liten del som skymde bilden ändå.
Detta gjorde också att muslan skavde mot benet under ögonbrynet vilket efter ett tag gjorde lite ont.
Mitt råd är att gå in på en affär och prova. Så är upplevde jag produkten, andra tycker den är skitbra.
Dom var ohyggligt schysta på shiftlenses och lät mig returera produkten och jag fick pengarna tillbaka, som det skall vara med andra ord.
/Mattias
ulricahdesign
Aktiv medlem
Jag har också en 30D och upplevde det på exakt samma sätt som du! Jag skickade tillbaka min omgående.Mattias Leppäniemi skrev:
Jag har testat den från shiftlenses med min 30D och jag tyckte att det var bortkastade pengar.
/Mattias
Arne S
Aktiv medlem
Så är det väl ofta med produkter som dessa, man gillar det eller inte. Upplevelser är ju olika. Det är kanske också beroende på hur man är skapad rent fysiskt, syn mm.
När jag köpte min tog jag alternativet med den större gummimusslan, kanske det skiljer lite då?
Hur som helst, för mig och min 20D är det en bra grej. Tycker Mattias förslag om att prova först är helt rätt. Scandinavian har ju butik i både Sthlm och Gbg.
När jag köpte min tog jag alternativet med den större gummimusslan, kanske det skiljer lite då?
Hur som helst, för mig och min 20D är det en bra grej. Tycker Mattias förslag om att prova först är helt rätt. Scandinavian har ju butik i både Sthlm och Gbg.
Kolinda
Ny medlem
Fick min igår från Shiftlenses. Otroligt snabb behandling av order.
Tycker den fungerar bra med en viss förstoring.
Man kan ju inte vänta sig en 32" bild.
Helt ok.
Dock har jag glasögen vilket blir ett problem som tidare nämnts.Men det är ju problem vid andra tillfäller också.
I mitt tycke är den lilla musslan att föredra, men naturligtvis en smaksak.
Behåller den helt klart!
/Lasse
Tycker den fungerar bra med en viss förstoring.
Man kan ju inte vänta sig en 32" bild.
Helt ok.
Dock har jag glasögen vilket blir ett problem som tidare nämnts.Men det är ju problem vid andra tillfäller också.
I mitt tycke är den lilla musslan att föredra, men naturligtvis en smaksak.
Behåller den helt klart!
/Lasse
HusKul
Aktiv medlem
xPetterx skrev:
men den förstorar väl inget?
så sant
får åka o testa den hos scan.foto
Jordi
Aktiv medlem
Arne S skrev:
Har iofs inte "originalet" (vad det nu är?) men jag har den som finns i din och Martins länk.
Nej, det är inte något trick. Det den gör är att den förstorar den befintliga sökarbilden och det gör den bra. Jag använder den på min 20D och det är en klar skillnad. Bilden blir större (men varken ljusare eller mörkare). Utsnittet ändras ju inte heller, det är bara en förstoring på x1.35.
Lätt att montera, det är gjort på ett par minuter och det följer med en liten mejsel för det. Medföljer också fästplattor för olika kameramärken så skulle man drabbas av märkesbytarmani finns det god chans att man kan flytta över den.
I denna tråden har detta varit uppe tidigare.
(Jordi)
Medlem
Medlemsprofil
Du missförstod mig nog. Det finns alltså en specialmodell för 995:- (för Canon) Jag antar
att du har den för 695:- som med multiadapter passar alla.
Arne S
Aktiv medlem
Jordi skrev:
(Jordi)
Medlem
Medlemsprofil
Du missförstod mig nog. Det finns alltså en specialmodell för 995:- (för Canon) Jag antar
att du har den för 695:- som med multiadapter passar alla.
Ok, då förstår jag. Visste inte ens att det fanns en Canonpryl för detta. Och visst, det är KPS-musslan jag har och precis som Martin säger finns den tydligen billigare på Scandinavian.