Annons

10 Photographers You Should Ignore

Produkter
(logga in för att koppla)
Synnerligen löjlig artikel. "Prova inte att inspireras av andra för du är ändå värdelös jämfört med dem". Jag tror bestämt att någon är lite bitter.

Jag tolkade snarare budskapet som "låt dig gärna inspirerars, men gå sedan vidare på dina egna vägar" Inte helt fel?

Synnerligen löjlig artikel. "Prova inte att inspireras av andra för du är ändå värdelös jämfört med dem". Jag tror bestämt att någon är lite bitter.

Det var en slarvig läsning, Martin. Det finns några lager till i den texten.

Den sätter på ett humoristiskt (och sarkastiskt) sätt fingret på ett klassiskt dilemma: om man vill göra någonting lika bra (eller bättre) som en förebild, är likadant det sista man skall göra. Visst går det, men det är det absolut svåraste alternativet.

Det var en slarvig läsning, Martin. Det finns några lager till i den texten.

Den sätter på ett humoristiskt (och sarkastiskt) sätt fingret på ett klassiskt dilemma: om man vill göra någonting lika bra (eller bättre) som en förebild, är likadant det sista man skall göra. Visst går det, men det är det absolut svåraste alternativet.
Alltså, min egen inställning är precis den; att man hellre ska gå sin egen väg:) Men jag tycker att upplägget var fånigt och lite bittert uttryckt. Bara titeln ger dåliga vibbar. Vadå "ignore"?

Glöm inte att läsa introduktionen: "Please do not read or comment if you take things too seriously." ;)

Jag tror bestämt att någon har glömt slå på ironiindikatorn idag. Detta är ju en hyllningsartikel, dränkt i besk ironi med många iakttagelser som går utöver den aktuella fotografen.

ANNONS
Götaplatsens Foto