Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

12 år sedan Nikons första DSLR - D1!

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu menade jag visserligen iMac när jag pratade om Apple ! Någon i-Phone vill jag inte ha ! Fotar aldrig med mobilen ändå och gillar HTC bättre.Det jag ville säga var att man inom all "hemelektronik" sett gamla kungar fallit och nya tagit över.Samsung och LG är störst nu inom TV , Apple har tagit över mobilmarknaden tillsammans med HTC och Samsung, inom data säljer Apple allt mer och mer och priserna sjunker på deras datorer efterhand, så vem har sagt att Canikon alltid kommer att regera inom kameravärlden ? Bara en filosofi !

Det är lätt att bli för stor och inte längre vara snabbfotad och lyhörd, då ryker vinster och den ledande positionen snabbt.

Det är lätt att bli för stor och inte längre vara snabbfotad och lyhörd, då ryker vinster och den ledande positionen snabbt.

Jo,det är väl därför alla "gamla" märke försvunnit eller blivit mindre. Att Nikon/Canon gått hand i hand så länge får man väl hylla dem för ! MVH.

Jo,det är väl därför alla "gamla" märke försvunnit eller blivit mindre. Att Nikon/Canon gått hand i hand så länge får man väl hylla dem för ! MVH.

Det är ju lite ovanligt att två konkurenter lyckas vara så pass nära varandra så länge som Nikon och Canon. Någon brukar ju liksom förta sig och försvinna.

Apples interface i iPhone är väl knappast något att skryta med. Visst de har skalat bort mycket av funktionaliteten vilket innebär enklare handhavande vilket har sitt pris för de som själva vill ställa in. Apple har snarare varit mycket duktiga på att få användare att känna sig speciell, exklusiv eller vad du vill kalla det. Är själv en mycket besviken iPone 4 användare.

KISS: Keep It Simple, Stupid. iPhone-gränssnittet är väldigt enkelt, men fungerar också väldigt bra. Jag har ingen iPhone, men en iPod Touch som har samma operativsystem och jag är lite imponerad av att det känns väldigt rappt. Inga segheter här och där som i en del andra smartphones.

Sen måste man ju räkna med hur apparnas gränssnitt ser ut i IOS. Då blir det inte fullt lika mycket KISS, men icke desto mindre fungerar det oftast riktigt bra.

Men, nej, jag vill inte ha en iPhone. Den känns lite instängd.

Men, nej, jag vill inte ha en iPhone. Den känns lite instängd.

Håller med om att det bitvis är instängt. Å andra sidan tyckte jag att HTC:s android var skräp ren ut sagt. Sony-Ericson är inte ett dugg bättre i sin variant.
Kommer nog att bli en iPhåne 5 när den kommer för min del, kan bli kul med iCloud.

ANNONS
Götaplatsens Foto