Annons

Sony Pellix A33 och A55

Produkter
(logga in för att koppla)

FlyerOne

Aktiv medlem
.
SonyAlphaRumours säger sig vara väldigt säkra på att nya kameror kommer att presenteras av Sony den 24 augusti. De har satt pålitligheten i detta rykte till SR5 - enligt nedanstående skala:

SR1 = probably fake rumor
SR2 = rumor from unkown sources
SR3 = 50% chance it is correct
SR4 = rumor from known sources
SR5 = almost certainly correct!

"According to our sources Sony will announce the new translucent cameras, the A33 and the A55 on August 24! We also expect Sony to announce the new A560, the A590 and many new lenses. But we don’t knwo if those will be announced the same day or few weeks after (September 14th?).

Yeah, Sony made us angry because of some questionable choices (see the missing A700 replacement and the many redundant low-end DSLR’s). But what’s coming now is a new generation of cameras that really will kick Canon and Nikon in the a--

The A33 and A55 will be the first DSLR camera designed to take very good quality video, with unique fast autfocus for stills AND video (Phase detection AF during video!), and a 2 stop better High-ISO performance (than previous Sony APS-C cameras)."


Jag skulle vilja påstå att "2 steg bättre hög-ISO prestanda än tidigare Sony APS-C kameror" gäller kameror TIDIGARE än A450/A500/A550 och NEX-3/5 serierna. I så fall bör vi kunna vara väldigt säkra på att detta stämmer. :)

Men att dessa nya kameror skulle ha 2 steg bättre hög-ISO prestanda än de båda serierna ovan anser jag vara synnerligen osannolikt. Tror att dettta inte ens är teoretiskt möjligt, såvida man inte redan har fått fram någon ny revolutionerande teknologi - som att direkt digitalisera varje fotocell individuellt. Detta kräver förstås väldigt hög datorkapacitet, och jag tror inte att så kraftfulla processorer skulle få plats i våra (relativt sett) små DSLR-kameror. Våra små kamerabatterier skulle säkert inte heller räcka till alls.
 
Senast ändrad:

FlyerOne

Aktiv medlem
Spännande!

SonyAlphaRumour verkar ha haft fog för att sätta sin beteckning SR5 på detta rykte, som tydligen inte var bara ett rykte utan istället kom från en eller flera genuina läckor.
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Hmm - när jag tittar lite noggrannare på dokumentet, så ser jag att det står "Non-disclosure agreement to be signed on-site" på det.

Detta tyder på att det INTE handlar om en publik presentation, utan riktar sig till en utvald grupp av förmodligen pressfolk, testare och fotohandlare. Dvs vi vanliga dödliga får inte veta något den 24 augusti, utan i så fall sannolikt under PhotoKina nästa månad (givetvis förutsatt att detta rykte har någon som helst substans).

När jag letade lite till kunde jag INTE koppla detta dokument till någon genuin Sony-källa.

Så tyvärr, det är nog bara att vänta ett tag till...
 

FlyerOne

Aktiv medlem
För en stund sedan skrev Gustav Kiburg detta:
"T think it`s true"

För de av er som inte vet vem detta är, kan jag säga att sannolikheten för att detta kommer att ske är så nära 100% det går att komma, men att datum ev. kan bli lite senare.

Och att det kommer 2 + 2 kameror 2 med Pellix speglar
 

pet

Aktiv medlem
Det kan ju vara så att dom måste skriva på NDA pgr av att Sony kanske visar upp saker som kommer att presenteras/göras offentliga på Photokina eller i början på nästa år...alt att det bara bara handlar om NDA just under eventet...att dom inte få rappotera därifrån "live" .
 

avlustat_medlemskap180119

Avslutat medlemskap
Är det någon som vet om det förekommer försäljning på mässan Photokina?
Tänkte det kunde dels vara kul att åka dit och titta, men också handla en ny kamera om de har försäljning till mässpriser.

Någon som varit på någon tidigare fotomässa och vet hur det brukar vara?


/Mats
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Photo Rumors har de senaste ryktena om de fyra nya Sony-kamerorna, med ytterligare några data:


Sony α33, α55, α560 and α580 specs
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
By PR admin | Published: August 17, 2010

This is a continuation of the previously rumored specs for the four upcoming Sony Alpha models. The A33 and A55 models are rumored to be a pellicle camera (see also Pellix cameras). The A560 and A580 will be “regular” DSLRs.


Sony α33:
--------------
•14MP sensor
•ISO range of 100-12800
•1080i video
•15 AF points, some of them cross-point
•7 fps
•dual memory slots (not sure what type)


Sony α55:
--------------
•16MP sensor
•ISO range of 100-12800
•1080i video
•15 AF points, some of them cross-point
•10 fps
•dual memory slots (not sure what type)
•built-in GPS


Sony α560:
----------------
•14MP sensor
•ISO range of 100-12800
•1080i video
•15 AF points, some of them cross-point
•7 fps
•dual memory slots (not sure what type)
•swivel display


Sony α580:
----------------
•16MP sensor
•ISO range of 100-12800
•1080i video
•15 AF points, some of them cross-point
•10 fps
•dual memory slots (not sure what type)
•built-in GPS
•swivel display


As previously reported, those cameras are expected to be releases on August 24th, 2010.


Länk:
http://photorumors.com/2010/08/17/sony-α33-α55-α560-and-α580-specs/


Det förvånar mig att även A580 skulle ha 10 bilder/sek, men det är möjligt att detta är en hastighetesprioriterad funktion (som 7 b/s på A450 och A550).
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Är rädd för att detta ännu så länge står skrivet i stjärnorna...

Men jag tror i och för sig inte att det kommer att bli någon extremt lång väntan i detta fall.
 
ANNONS