Annons

Nya Canon 60D här

Produkter
(logga in för att koppla)
Jahaja, kanske en besvikelse för de som väntat på att få uppgradera sin 50D till en 60D med bättre prestanda. Men kanske ändå en naturlig väg att gå med 7D på marknaden...
 
Va skönt, den väckte inga ha begär för mig. Får bli en 7D eller motsvarande när man bestämmer sig för att uppgradera från plastkamerorna.
 
Vilken skitkamera - en D90 med Sony skärm...

"Det började som en skakning på nedre däck..."

Plastkamera med flippskärm, endast ett C-läge, borttagna funktionsknappar, långsamamre serietagning, SD-kort, borttagen joystick, och avsluta katastrofen med att sätta på ett skräplås på modeväljaren (det som gick SÅÅÅ bra på EOS5 en gång i tiden....)

Jahaja, knarket måtte blivit vanligare ibland ingengörer även i Japan...
Man har verkligen lyckats gjort en kamera som är sämre på allt utom möjligen att sensorn kanske är aningen vassare.
 
Vilken skitkamera - en D90 med Sony skärm...

"Det började som en skakning på nedre däck..."

Plastkamera med flippskärm, endast ett C-läge, borttagna funktionsknappar, långsamamre serietagning, SD-kort, borttagen joystick, och avsluta katastrofen med att sätta på ett skräplås på modeväljaren (det som gick SÅÅÅ bra på EOS5 en gång i tiden....)

Jahaja, knarket måtte blivit vanligare ibland ingengörer även i Japan...
Man har verkligen lyckats gjort en kamera som är sämre på allt utom möjligen att sensorn kanske är aningen vassare.

en d90 är ju inte en skitkamera ;)

Men annars håller jag med dig o alla dom andra. speciellt mikgus. Inget habegär överhuvudtaget.
7D ser mer och mer ut som en fullträff.

Kul att Canon iaf försöker med nya saker. Men att inte följa det som kännetecknar (20d,30d,40d,50d) så försvinner nog en det av attraktionen och också "gamla" köpare. Vi får se! Nu sjunker priset antagligen på 50D. ;)
 
en d90 är ju inte en skitkamera ;)

Men annars håller jag med dig o alla dom andra. speciellt mikgus. Inget habegär överhuvudtaget.
7D ser mer och mer ut som en fullträff.

Kul att Canon iaf försöker med nya saker. Men att inte följa det som kännetecknar (20d,30d,40d,50d) så försvinner nog en det av attraktionen och också "gamla" köpare. Vi får se! Nu sjunker priset antagligen på 50D. ;)

Nej, med en gammal kamera och nja, det är också en midend plastkamera så vissa likheter finns det ju. Får bli en 7D mkII när min 40D är uttjänt istället - eller varför inte en EOS 3D med APS-H sensor AF som 1D MkII eller bättre och kompakt hus så den är lika smidig som en 5D mkII eller motsvarande.
 
Senast ändrad:
buuuuu

Näe vad gör de, har väntat ordentligt på denna främst för att kunna fota och filma med samma xxD. Men så sabbar de allt med att ta bort jojjen (vilket man kanske kunde acceptera) men ingen micro justering av AF vilket jag VERKLIGEN hade sett fram emot är ju bara knäppt. Är så många om ändå små försämringar att totalen blir rätt illa. Hade annars uppskattat det lite nättare formatet och ca 20% lättare än 7D. fan...
 
60D finner säkert sina köpare även om den inte direkt lockar mig, det var nog rätt av mig att köpa 7D och inte vänta på 60D (det hade jag fö. inte tid till då) Nåja marknaden består av många olika köpare och säljare. 60D tycks ju vara ett mellanting mellan XXD och XXXD serierna, någon uppgradering av 50D är den nog inte, det skulle ha blivit för nära 7D. Återstår att se om 50D blir kvar på marknaden, den har ju i vissa avseenden bättre prestanda, 60D blir nog bra för makro och video, och har väl också fått en del från 7D, som blixtstyrning och bättre omfång på exponeringskompensationen.
 
En storsäljare!

Helt rätt tänkt av Canon!

Steget mellan xxxD och xxD har varit för stort. De flesta som är aktiva här bör gå över till 5D eller 7D om de ska följa Canons vilja.

MEN priset bör inte ligga mer än 1000-2000kr över 550D.
 
Den verkar vara mer riktad mot familjer och glada amatörer som inte vill lägga ut så mycket pengar på en stor tung 7D, även fast priset är i stort sett samma. De som vill ha lite mer än vad 550D erbjuder osv. Men jag tycker inte alls den ser dålig ut, den lär nog få sin grupp av användare också.

Vad jag dock blir avis på är ljudmöjligheterna, dvs man har mer kontroll på nivåer etc med 60D än vad man har på 7D fast nu när det finns på 60D där så får vi förhoppningsvis liknande möjligheter snart på 7D. Det vore guld! :)

/ Magnus
 
ANNONS