Annons

Priset på att laga ett canonobjektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

Liexx

Ny medlem
Mitt 18-55mm objektiv autofokus har blivit konstig. Den ger ifrån sig ett konstigt ljud när jag håller in knappen som att det är något ivägen. Men jag kan röra fokuseringsringen helt ok manuellt, även fast jag kan höra även då att det är något som är fel.

Min fråga är om det kostar mycket att laga autofokusen?
eller är det bättre att bara köpa ett nytt?

Tack på förhand!
 

jelu1661

Aktiv medlem
Nu nämnde du aldrig vilket av alla 18-55 du har, de kostar olika mycket, men det är antagligen lika dyrt eller dyrare att reparera det som att köpa ett nytt (eller ett begagnat, beroende på vilken version du har).
 

Michael f8

Aktiv medlem
Mitt 18-55mm objektiv autofokus har blivit konstig. Den ger ifrån sig ett konstigt ljud när jag håller in knappen som att det är något ivägen. Men jag kan röra fokuseringsringen helt ok manuellt, även fast jag kan höra även då att det är något som är fel.

Min fråga är om det kostar mycket att laga autofokusen?
eller är det bättre att bara köpa ett nytt?

Tack på förhand!
När är den inköpt?
Garanti eller den treåriga reklamationsrätten kanske gäller.


Michael - Försäkrad -
 

nivas

Aktiv medlem
Du borde kunna köpa ett bättre begagnat 18-55 för samma pengar som det kostar att laga ditt trasiga.
 

filmaren

Medlem
Mitt 18-55mm objektiv autofokus har blivit konstig. Den ger ifrån sig ett konstigt ljud när jag håller in knappen som att det är något ivägen. Men jag kan röra fokuseringsringen helt ok manuellt, även fast jag kan höra även då att det är något som är fel.

Min fråga är om det kostar mycket att laga autofokusen?
eller är det bättre att bara köpa ett nytt?

Tack på förhand!
Du blir minst av med 1000kr. antagligen 2000kr. har optiken fått en snyting eller badat i öl och sockervatten så blir den nog aldrig bra igen.
 
ANNONS